דובר צה"ל הותיר היום (שבת) לפרסום כי שלשום חוסל המחבל תחסין אלנדים שהעביר כספים לארגוני הטרור ברצועה ובתוך כך לזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף, אתמוך הוקף מבנה ממנו פעלה חברת ״אלקהארה״ שבה עבד אלנדים. 

אלקהארה מתחילת הלחימה מהווה תשתית מרכזית לאחסון והעברות כספים עבור ארגוני הטרור ברצועת עזה והוצאה לפועל של פעולות טרור. המבנה מוקם באיזור ההומניטרי במרחב דיר אל-בלח והיווה תשתית לפעילות טרור. ערוץ אל חדת' הסעודי דיווח כי ישראל שינתה טקטיקה והחלה לפגוע בממני חיזבאללה וחמאס, אפילו באיראן ובתימן.

אגרוף במשקל של טונות: נסראללה יישאר פעור פה מהתוכנית הקטלנית של ישראל
חכם בשמש: חיזבאללה חושש מפתיחת מלחמה ולא מהסיבה שחשבנו

החיסול ברצועה, מצטרף לחיסולו של מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים סורי המקורב למשטר אסד. רכבו של אלקאטרג'י נפגע בעת שנסע באזור אלצבורה, מערבית לדמשק, בכביש מספר 1 המקשר בין סוריה ללבנון. החוקר טל בארי, ראש מחלקת המחקר במכון "עלמא", שפך אור על דמותו של קאטרג'י.

"קאטרג'י סייע באספקת דלק ישירה לחיזבאללה ולכוחות הציר השיעי הפועלים תחת כוח קודס בסוריה ועסק בהלבנת כספים. הוא נכלל גם ברשימות הסנקציות האמריקאיות, האירופאיות והסעודיות בשל תפקידו בחיזוק כלכלת משטר אסד. משרד האוצר האמריקאי דיווח כי אלקאטרג'י מילא תפקיד של מתווך בין המשטר הסורי לבין המדינה האסלאמית בסגירת עסקאות נפט", אמר.

מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות ערביות)
מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות ערביות)

בארי מציין כי במאי 2016 ובדצמבר 2017 פורסמו אודות קאטרג'י כתבות בעיתון אל אח'באר - שמהווה שופר מרכזי של חיזבאללה: "הכתבה מדצמבר 2017 פורסמה תחת הכותרת "לתפוס את הלווייתן", ונראה כי הכתבות היו חלק מקמפיין מתוזמר ומאורגן של הציר השיעי כנגד אלקאטרג'י, ככל הנראה במטרה להפעיל עליו לחץ וסחיטה במסגרת סכסוכים כספיים ומאבקי שליטה". 

עוד קודם לכן, חוסל על פי דיווחים זרים מוחמד סרור, חלפן כספים של חיזבאללה, לאחר שנפגע מחמישה כדורים בעיירה בית מרי  הסמוכה לביירות. מידע שהעבירה ישראל, החל משנת 2016 לרשויות האכיפה בארה”ב ובעולם ואף לאחרונה באמצעות “המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט”ל) במשרד הביטחון, תיאר את סרור כמי ששימש מתווך בין “כוח קודס” של משמרות המהפכה בלבנון (יחידה 2500) לזרוע הצבאית של החמאס ועבד גם עם פעילי היחידה הפיננסית של החיזבאללה.

מוחמד סרור (צילום: רשתות ערביות)
מוחמד סרור (צילום: רשתות ערביות)

באוגוסט 2019 הודיע ​​משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות על ארבעה אנשים, כולל סרור, באשמת סיוע בהעברת עשרות מיליוני דולרים מכוח קודס, המופקד על פעולות חוץ במשמרות המהפכה האיראניים לחמאס דרך חיזבאללה בלבנון במטרה לפתוח בפעולות טרור. משרד האוצר האמריקני ציין בזמנו כי סרור "אחראי להעברת עשרות מיליוני דולרים מדי שנה מכוח קודס לגדודי עז אלדין אלקסאם", הזרוע הצבאית של חמאס.