היעד לתקיפה היה נמל הבית של המורדים החות'ים נמל חודדה בתימן. המסר הוא לאיראן ולכל המזרח התיכון: ישראל יכולה לתקוף רחוק מאוד, 1700 ק״מ מהבית, בצהרי היום עם ארמיה של עשרות מטוסי קרב. זאת היתה אחת מתקיפות הדרמטיות שביצעה ישראל בשנים האחרונות.

בצה״ל אומרים כי כולם צפו איך נגיב, מתי נגיב ובאיזה עוצמה נגיב ומוסיפים כי התקיפה באה בעקבות תשעה חודשים של שיגורים של טילי שיוט וכטב"מים לעבר ישראל  אבל האירוע ביום שישי בבוקר חצה את הקו האדום, פעם ראשונה הירי חדר את מערכי ההגנה וגרם להרוג ופצועים. 

אחרי התקיפה הישראלית: כאוס בצנעא ובחודיידה שבתימן

מטוס ''אדיר'' F-35 (צילום: לוקהיד מרטין)
מטוס ''אדיר'' F-35 (צילום: לוקהיד מרטין)

הפעולה היתה מסיבית היא כללה עשרות מטוסים ומסוקים שכללו את מטוסי F35 וכן מטוסי F15 שהם המפציצים הכבדים. F16 הגנו על מטוסי ההפצצה. ארבעה מטוסי תדלוק היו באוויר ותדלקו את כלל המטוסים. מסוקי 669 קודמו לאזור למקרה של נטישה של אחד המטוסים. וכן מטוסי הנחשון טסו מעל ופיקחו על כל התקיפה. לפני התקיפה עדכנה ישראל את ארצות הברית. 

נמל חודדה סומן על ידי ישראל כנמל הבית של החותים. האמריקאים נמנעו מלפגוע בו משום שהנמל מאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לתימן. ישראל טוענת כי יש עוד שני נמלי ים ולכן אין מניעה לפגוע בנמל חודדה. בצה״ל אומרים כי מהפגיעה הנמל הושבת. 

הפעולה החלה להתגלגל כבר אתמול בבוקר. לאחר אישורים של שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו. מיהרו בצה״ל להיערך לתקיפה. בשקט כל חיל האוויר ״נשאר שבת״. במרבית הבסיסים החלו בהכנות לתקיפה. ראשונים יצאו למשימה מטוסי ״נחשון״ ומסוקי 669 לכיוון המפרץ הפרסי. אחריהם החלו סמוך לשעה שלוש בצהריים להמריא ממספר בסיסי החייל מטוסי הקרב ובמקביל ארבעת מטוסי התדלוק.

מדובר בטיסה ארוכה כשהמטוסים בחימוש כבד מלא. מטוסי התקיפה נדרשו לטוס נמוך ולכן הם נצפו על ידי תושבי אילת. המטוסים ביצעו שורה של גיחות הפצצה על 12 יעדים בנמל חודדה. בין המתקנים שנפגעו מיכלי הדלק ומתקני בתי הזיקוק שהם אחד ממקורות ההכנסה של החותים. הפגיעה העבירה תמונות של אש לכל העולם ובדגש למזרח התיכון.