בצה"ל החליטו לדחות בשלב זה את פרסום מסקנות התחקיר על קיבוץ ניר עוז, כך פורסם אמש (מוצ"ש) בחדשות 12, אך במהדורה כן חשפו את עיקרי הדברים בדו"ח. גל גורן, תושב ניר עוז ובנם של אבנר גורן ז"ל שנרצח בניר עוז ושל מיה גורן ז"ל שנרצחה בשבי החמאס ועודנה מוחזקת שם, הגיב לפרסום.

התגובה שוברת הלב של קיבוץ ניר עוז לנתניהו: "הם כבר לא יוכלו לחלוק עליך"

כך הוא אמר: ״אתחיל בכך שהפרסום בערוץ 12 לפני ההצגה המתוכננת היה מיותר ופגע בנו המשפחות השכולות משפחות החטופים והקהילה כולה. הממצאים החלקיים שפורסמו אינם מחדשים לנו דבר ורק מדגישים ומחזקים את גודל ההפקרה והמחדל שהיה מסביב לניר עוז ואת המחיר ששילמנו ואנו ממשיכים לשלם. עצם העובדה שציר הזמן החלקי שפורסם רק מתחיל ב-10:30, ארבע שעות לתוך האירוע, כשבניר עוז כבר היו מאות מחבלים ובוזזים שזרעו הרס וחורבן באין מפריע, מהווה לעצמה אות קלון ומדגישה את החוסר של הצבא והמדינה. 

"אנחנו ממתינים לתחקיר מלא ומפורט כצעד ראשון לבניית האמון. מה שפורסם בצורה חלקית אינו מחדש דבר ובסופו של יום אנחנו כבר מכירים על בשרנו בצורה הכי טובה את גודל המחדל: כמה הופקרנו באותו היום וכמה אנחנו ממשיכים להיפקר, כשחטופינו עוד שם ואנו ממשיכים להילחם עליהם אל מול מדינה שלא עושה מספיק כדי להחזירם. כל ממצא שיתפרסם בתחקיר המלא רק ינכיח את המחיר הכה גבוה ששילמנו בהיותנו הקו הראשון.

"ובכל זאת, אנחנו מחכים להבין כיצד במשך שבע וחצי שעות, הצבא שסמכנו עליו לאורך השנים, פשוט לא הגיע עד אחרי נסיגת אחרון המחבלים והבוזזים מניר עוז. אנחנו כמהים ללקיחת אחריות אמיתית וכנה מצד כל הדרגים הביטחוני והמדיני כאחד - לקיחת אחריות שתתבטא במוכנות להשפיל מבט ולבקש סליחה כנה כמה שרק אפשר בידיעה שאת החלל שנוצר לא יהיה אפשר למלא לעולם.

"אנחנו רוצים את התחקיר כדי להבהיר שאיננו מוכנים לשלם עוד מחירי המחדל וההפקרה המתמשכים, אלו שהיו חלק מחיינו ב-20 שנה האחרונות, שהתבטאו בשיאם בשבת השחורה וממשיכים גם כיום תשעה חודשים אחרי. אנחנו דורשים לקיחת אחריות ואשמה שתתבטא בראש ובראשונה בהשבת 35 חטופי וחטופות ניר עוז שעוד שם ואת שאר 85 החטופים, אלו החיים לשיקום ואלו הנרצחים לקבורה. רק כך נוכל להתחיל לנסות לאחות את קו השבר הכה עמוק שנפער באותה השבת. עד אז אין מה לדבר על אמון, ובטח שלא על שיקום ועל תקומה".