צה"ל יירט הבוקר (ראשון) טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ מתימן. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את הטיל בהצלחה באמצעות מערכת "חץ 3".

השיגור לא חצה לשטח הארץ, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו באילת בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. 

התקיפה בתימן: המחמאות מגיעות לכולם, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו | בן כספית
חמאס לחוץ, החותי'ם ספגו מכה אנושה: ישראל הורידה לראשונה את הכפפות

התגובה מגיעה לאחר שאמש תקפו מטוסי קרב של צה"ל 12 מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודידה שבתימן. החות'ים פעלו במהירות להוציא שיגור לעבר ישראל. הם ירו טיל בליסטי שזמן הפגיעה שלו מהשיגור הוא קצר ביחס לכטב״ם או לטיל שיוט. מערכת החץ האחראית לירוט באטמוספירה פגעה בטיל והשמידה אותו.

בישראל נשמרת הדריכות הבוקר מחשש כי איראן תנחה את המיליציות או את חיזבאללה לבצע פעולת נקם על התקיפה בתימן. חיל האוויר העלה את היקף המטוסים המבצעים פעילות בט״ש בגבולות ישראל ובמזרח התיכון. במקביל גם חיל הים הועמד בכוננות גבוהה כדי לשמור על אתרים אסטרטגיים ישראלים בים ובקו החוף כמו האסדות, נמלי הים, תחנות הכוח של חברת חשמל וכן בתי הזיקוק של אשדוד.

התקיפה הישראלית בתימן אתמול הגיעה לדברי דובר צה"ל בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים.

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

לפי דיווחים ברשתות החברתיות ארצות הברית ובריטניה השתתפו בתקיפות, אולם גורמים אמריקאים מסרו כי ישראל פעלה לבד. המטרות היו שדה התעופה של חודיידה שבשליטת החות'ים, כמה בסיסים נוספים, מכליות נפט ומחסני אמל"ח בנמל, ובמקום פרצה שריפה ענקית. משרד הבריאות בתימן דווח על שלושה הרוגים ו-15 פצועים.