פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזה"ת ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM לתקיפה הישראלית בנמל אל-חודיידה בתימן, על ההשלכות של התקיפה על האזור, ועל הצעדים הבאים שישראל צריכה לנקוט.

"בסך הכל נצטרך לראות את הדינמיקה, לא שווה לנסות ולחזות מה יקרה בעוד דקה כשרמטכ"ל איראני אומר דבר כזה או אחר ישראל צריכה להיות במוכנות מלאה. אנחנו מבינים שהסיפור של עזה זה רק אחד הממדים של הסיפור. אנחנו במלחמה רב חזיתית, וישראל כנראה צריכה לשנות את ההתנהלות שלה במקום הזה".

ישראל סגרה חשבון: מתקנים אסטרטגים של החות'ים הותקפו בתימן
תיעוד דרמטי מהתקיפה בתימן - החות׳ים מאיימים: "נפגע ביעדים חיוניים בישראל"
הקו השחור נחצה: ישראל שרטטה משוואה חדשה במזרח התיכון

ביחס לתקיפה הישראלית אתמול אומר רבי כי "מה שישראל עשתה אתמול לדעתי זה לשים על שולחן המזרח התיכון מודל של פעולה שאומר שישראל אינה מתכוונת לחפש רק בסיכול ממוקד של מפקד בכיר כזה או אחר, אלא מעכשיו תשתיות אזרחיות של מדינות מארחות, גם אם בעל כורחן, תשלמנה מחיר. מה שראינו בחודיידה זה משהו שישראל הייתה צריכה לעשות לפני כן, אבל אני תמיד אומר שטוב מאוחר מאשר אף פעם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

רבי התייחס להשפעה של התקיפה על האזור ועל הצורך של ישראל ביצירת קואליציה אזורית: "שתי מדינות סמוכות לתימן, סעודיה ואיחוד האמירויות, אני בטוח שהייתה להן אנחת רווחה כשראו את התגובה הישראלית. צריך בסופו של דבר פלטפורמה יותר רחבה. אני מאוד מקווה שישראל תעשה נכון את הדברים בעזה, ושתיבנה פלטפורמה שתעזור לישראל. הסעודים נחשפו לכמה קשה להילחם בארגון טרור שנטמע באוכלוסייה מקומית. תימן זה כמו אפגניסטן".

"אני רואה את התורים לדלק בצנעא, ברור לנו שהושת נזק כלכלי כבד מאוד גם על החות'ים עצמם. אני מסכים שאנחנו בפאזה אחרת, אבל היא בלתי נמנעת. הרב חזיתיות הזו היא מאבק אמיתי על דרכו העתידית של המזרח התיכון, ואם מדינות ערב המתונות וארה"ב יעשו בשום שכל, הם ייצרו את הפלטפורמה הרצויה כדי להתמודד עם זה נכון".