עיתון אלנשרה הלבנוני פרסם במהלך סוף השבוע כתבה המבקרת את התנהלות שלטון נתניהו. בכתבה נכתב כי "יותר מ-10 חודשים לאחר מבצע "מבול אל-אקצא", שכמותו לא הייתה עדה לישראל בתולדותיה, ואחרי כל ההשלכות של המבצע הזה בשטח, מדינית ודיפלומטית, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עדיין נמצא בשטח".

"מספר גורמים הצביעו על כך שהוא לא יישאר בתפקידו לאורך זמן, במיוחד מכיוון שהוא היה שנוא כמה שבועות לפני המבצע, ומספר רב של ישראלים יצאו לרחובות בדרישה להעמידו לדין בגלל התיקונים השיפוטיים שביצע. בהפגנות שתוארו כגדולות ביותר, ואולי כמעט הובילו לעזיבתו את המקום הפוליטי (לפני שהיא בוטלה על ידי בית המשפט העליון בתחילת השנה)".

שעון החול התהפך: חיזבאללה נערך לפלוש לעבר ישובי הצפון
נסראללה קיבל החלטה גורלית לגבי המלחמה בצפון

עוד נכתב בעיתון כי "מה שקרה לאחר המבצע הוא שהאופוזיציה הישראלית נפלה למלכודת שהטיל נתניהו בעצמו, אז הוא התקבץ סביבו במה שכינה "ממשלת מלחמה" ואסף את כל מתנגדיו במקום אחד בסמכותו, והחל את שלו. תוכנית תופת לדחוק את האופוזיציה לשוליים, תוך העלאת הסיסמה "אחד את ישראל", והחלה לשחק בהתבסס על סכנת הנוכחות הישראלית".

נתניהו והנהגת המדינה בטקס לזכר חללי צוק איתן, השבוע (צילום: שלום שלו, פול פלאש 90)
נתניהו והנהגת המדינה בטקס לזכר חללי צוק איתן, השבוע (צילום: שלום שלו, פול פלאש 90)

"לאופוזיציה הייתה הזדמנות אחת אחרי השנייה לנצל אותה ולפנות נגד נתניהו, בין אם בזכות לחץ עממי (שלא הגיע לרמה הנדרשת) לחלץ את האסירים, ואם בשל לחץ בינלאומי לעצור את מעשי הטבח הנוראים שבוצעו בפלסטינים (או"ם). גם ארגונים, מטות ועובדים היו ממוקדים. או בגלל הקרע הגדול שקרה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש ממשלת ישראל, שיצא לאור בשטח, או בגלל הפגיעה הגדולה בתדמיתה של ישראל". 

עיתונאי אלנשרה הוסיף: "המתנגדים ניסו לפצות, אך צעדם היה מאוחר ולא הושלם. אפילו התפטרותו של השר בממשלת המלחמה, בני גנץ, יחד עם עמיתו גדי אייזנקוט, והביקורות היומיומיות על ראש האופוזיציה יאיר לפיד לא היו גורליות עבור נתניהו. אז ממשלת המלחמה פוזרה ללא כל השפעה שלילית, וראש הממשלה יצא מנצח מהכנסת לאחר שנפלו ניסיונות הסגת האמון, ולבסוף נפילת חוק הגיוס להקמת ועדת חקירה למבצע "מבול אל-אקצא"".

ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

"היום נתניהו הוכיח שהוא חזק מהאופוזיציה, וכרגע הוא קונה זמן להשלים את דרכו כי הוא מבין שהזמן יפעל לטובתו, כפי שקרה לפני 10 חודשים עד עכשיו, ואם יצליח להמשיך עם התוכנית שלו עד אוגוסט הבא, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לשנות אותה לפני שנת 2025 לכל הפחות בשל פגרת הקיץ של הכנסת".

לסיכום נכתב כי: "אין ספק שהתנהגותה הרעה של האופוזיציה הישראלית ודחייתה את כל ההזדמנויות שניתנו לה הופכות אותה לסיבה העיקרית להישארות נתניהו בשלטון, ועליה להאשים את עצמה כקושי להיפטר מראש הממשלה. יגדל עם חלוף הזמן, בשל יכולתו לתמרן פוליטית בהצלחה".