התקיפה בתימן: מוחמד עבד אל סלאם, הדובר של החות'ים, הצהיר היום (ראשון) לאל ג'זירה כי יפגעו בחזרה בישראל. "נכוון לעומק הישראלי, כל המתקנים הרגישים, בכל הרמות - יהיו היעד שלנו". עוד הוסיף: "האויב כבר לא בטוח, אפילו במה שנקרא תל אביב, והאיום יימשך, וזו משוואה חדשה", וציין שהמטוס בו נעשה שימוש - היה מתוצרת תימן, וכי היה מדובר "בשלב החמישי" של מבצעי החות'ים.

בתקיפה, לפי דיווחים של משרד הבריאות בתימן, נהרגו שישה אנשים, שלושה עדיין נעדרים, ו-83 נפצעו. דובר החות'ים ציין בתגובה כי ישראל החלה במלחמה גלויה: "התוקפנות הישראלית נגד חודיידה הייתה בוטה, העימות עם 'האויב הציוני' יהיה פתוח וללא גבולות. הנשימה שלנו ארוכה". הוא הוסיף: "גודל הפגיעה ביפו והשפעתה היו ברורים. האויב הישראלי מצא עצמו בבעיה והתמודד עם משוואה חדשה ונכשל כישלון חרוץ, כוח ההרתעה של האויב נשחק, וכל האמצעים להגן עליו כשלו".

מסתכלים לראש הנחש בעיניים: הסיבה שישראל עדיין לא תקפה באיראן
ישראל פגעה באיראן - כל מה שאפשר לספר על התקיפה בתימן

תיעוד מתקיפת מטוסי הקרב של חיל האוויר בתימן (צילום :דובר צהל)

הוא המשיך ואיים: "ככל שהתקיפות נגד רצועת עזה תימשך זמן רב יותר, נעבור לשלב חדש, והקרב על יפו הגיע במסגרת זו. הוספנו נשק חדש שפותח במטרה לתמוך בעזה. במאבק לתמיכה בעם הפלסטיני, פנינו להסלמה ולהמשך פיתוח יכולות". על הפגיעות במכליות בים סוף, אמר כי הם "נעים ביעילות בים סוף, בים ערב ובאוקיינוס ​​ההודי".

"אנחנו לא חוששים מהסלמה ואנחנו פועלים למען מטרה צודקת", אמר. הוא ציין כי מדובר, לדבריו, במלחמה חשובה שיהיו לה השלכות - שאותן הן יוכלו לשאת, ושאופי התגובה ייקבע לפי "אופי הקרב ונסיבותיו". עם זאת, הדגיש: "לא יהיו קווים אדומים מול 'האויב הציוני'".

החות'ים משתלטים על ספינה (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
החות'ים משתלטים על ספינה (צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)

"התוקפנות הישראלית על חודידה היא ניסיון לשנות את דמותו המובסת של האויב. אנחנו לא ניסוג מול שום שריפה, שריפות אלה מלבות את ההתנגדות של העם התימני. פתיחת קרב מול העם התימני לא תהיה קלה. המטרה העיקרית שלנו היא להגן על העם הפלסטיני המדוכא", אמר לבסוף. "האמריקאים מספקים לישראל הגנה מול המלחמה שלהם בעם הפלסטיני. חיזבאללה היו הראשונים שעברו להתעמת עם האסטרטגיה של האויב שמטרתה להטיל מצור על עזה".

את דבריו אמר לאחר שמטוסי קרב של צה"ל תקפו בשבת 12 מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודידה שבתימן. לפי דיווחים ברשתות החברתיות, המטרות היו שדה התעופה של חודיידה שבשליטת החותים, כמה בסיסים נוספים, מכליות נפט ומחסני אמל"ח בנמל. התקיפה בתימן בוצעה, לפי דובר צה"ל, בתגובה "למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים", אך עם זאת, היא בוצעה כיממה לאחר שנפל בתל אביב כטב"ם - שעליו החות'ים לקחו אחריות.

כמו כן, כבר אתמול איימו החות'ים כי יפגעו ביעדים חיוניים בישראל, וחיזבאללה הצטרף לאיומים: "מאמינים שמדובר בשלב חדש".