בישראל גוברת ההערכות כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, נהרג בפעולת החיסול של צה"ל לפני כשבוע בחאן יונס. כזכור, בפעולה חוסל מח"ט חאן יונס בחמאס ראפע סאלמה. בצה"ל טוענים כי דף וסאלמה היו באותו מבנה בעת שזה הופצץ על ידי מטוסי הקרב של חיל האוויר.

בצה"ל מספרים על הפעולה שבסיומה הופצץ המתחם במערב חאן יונס לא הרחק מהאזור ההומניטרי. שב"כ העביר לחיל האוויר מידע על המתחם של ראפע סאלמה פחות מיממה לפני התקיפה. מיד החלו בחיל האוויר ובשב"כ לחקור ולתכנן את החיסול. בישראל הבינו על בסיס המודיעין כי השניים, דף וסאלמה, אמורים לקיים מפגש ביניהם במקום.

בעקבות הביקורת על תחקירי 7 באוקטובר: השינוי שהחליט לעשות צה"ל
"המטרה - 10,000 מתגייסים תוך שנתיים": מבצע גיוס החרדים בצה״ל יצא לדרך

צילומי אוויר ומודיעין נוספים לימדו על כך שהמתחם נמצא אומנם בסמוך לאזור ההומניטארי, אולם הוא מגודר ומבודד לגישה של אזרחים עזתיים שאינם חלק מאנשיו של ראפע סאלמה. עוד התברר כי קיים חשש לפיו מוחמד דף עשוי לעזוב בכל זמן נתון את המקום ולא בטוח שהוא ימצא במתחם לפרק זמן ארוך. 

בשל כך החליטו בחיל האוויר לבצע מהלך מורכב. הם העמידו חמישה זוגות של מטוסי קרב שחומשו בחימושים מדויקים וקטלניים. כל עשרת הטייסים למדו את המשימה ואת המתחם, ומיד אחר כך חמשת זוגות המטוסים נכנסו לכוננות תקיפה, כאשר בכל פעם ריחפו שני מטוסים באוויר והמתינו תוך כדי טיסה שהשב"כ יעביר את ידיעת הזהב שדף וסאלמה נמצאים יחד במבנה.

בחיל האוויר ביקשו לקצר עד למינימום את פער הזמנים בין קבלת המודיעין לתקיפה ולצמצם זאת לדקות בודדות, ואכן מרגע שהגיעה הידיעה ועד התקיפה חלף פרק זמן קצר ביותר. כמות החימוש שהונחתה על המתחם יצרה מכתש ענק והרבה אבק ועפר.