בישראל מזהים כרסום ביכולות המבצעיות של חיזבאללה ברמת הפיקוד והשליטה, לצד שחיקה ברמת מלאי החימושים. במקביל בישראל מזהים קשיים בהם נתקל חיזבאללה אל מול הציבור הלבנוני, כשבימים האחרונים מתעצם הקמפיין בתוך לבנון נגד הובלת המדינה למלחמה. בפיקוד הצפון ובצה״ל מעודדים מהעובדה כי הלחץ שאותו הם מפעילים נגד חיזבאללה מתחיל לתת את התוצאות. המרכזית שבהם כאמור היא בעיות פיקוד ושליטה בתוך הארגון.

״אנחנו מעריכים שהם מתקשים להוציא מתווי תקיפה. ככל הנראה רמת פעולות התקיפה שלהם נעשית בחוסר תיאום ויכולת מבצעיות. כשאין לך מפקד אוגדה וכשאין מפקד חטיבה וגם ללא מפקדי גדודים הפעילים בשטח מתקשים לקבל את הפקודות. מתקשים לפעול באופן ממוקד״, אומרים בצה״ל ומסבירים כי למשל מתוך עשרות מטחי ירי, אחוז הנפילות לכיוון הים הוא גדול.

דיווח: יחיא סינוואר העביר מסר לישראל לפני מתקפת הפתע של חמאס
עשרה מטוסי קרב ותקיפה בזמן קצר: כך התנהל ניסיון חיסול מוחמד דף

גם היקף הירי המספרי הגדול מלמד על המצוקה וחוסר השליטה. לצד זאת בצה״ל מזהים את חוסר היכולת של חיזבאללה למלא את מחסני החימושים שחלקם מתרוקנים. מצד אחד בשל העובדה כי הלחימה נמשכת חודשים ארוכים. ומצד שני בשל כך שצה"ל פוגע במחסנים ובשיירות הספקה. גם בלבנון, אבל גם בנתיבי ההברחות מאיראן דרך עיראק סוריה ועד לבנון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרס בדרום לבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
הרס בדרום לבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

בלילה שבין שבת לראשון ביצעו חיל האוויר ופיקוד צפון תקיפה שהוגדרה בישראל ״קריטית״. מדובר בתקיפה רחבה באזור עדלון שהשמידה מחסני אמל״ח של חיזבאללה, כ30 ק״מ מהגבול. מדובר במחסנים ענקיים שגרמו במשך שעות לפיצוצי משנה של טילים וחומרי חבלה. חיזבאללה נאלץ לסגור את האזור ובכלל זה מספר כבישים במשך שעות ארוכות.

במהלך היממה האחרונה חוסלו שני פעילי כח רדואן כח הקומנדו של חיזבאללה בדרום לבנון. לאחר שזהו על ידי לוחמי אוגדה 91 של צה״ל. מטוסי קרב הוכוונו ופגעו בהם. מחבל נוסף חוסל בפעילות אחרת.

הם מצטרפים לרשימה ארוכה של פעילי חיזבאללה שחוסלו בשבועות האחרונים. רק השבוע חיסל צה״ל לפני חיסול השלושה, 15 מחבלים בלבנון - מתוכם 10 פעילים של חיזבאללה וגמעה איסלאמית. בנוסף לעשרות פצועים. בצה״ל מאמינים כי השחיקה הזאת עשויה להקל על צה״ל במידה ויתקבל האישור של הדרג המדיני לבצע תמרון קרקעי בלבנון נגד חיזבאללה.