צה"ל חזר לח'אן יונס: בעזה מדווחים: טנקים וכוחות קרקעיים של צה״ל פלשו למזרח חאן יונס, באזור עבסאן החדשה - לאחר הודעת הפינוי הבוקר (שני) לאזרחים באזור משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס. משרד הבריאות בעזה דיווח על 14 הרוגים.

על פי דיווחים ערביים, שני חשודים נהרגו בתקיפה של כטב"מ על אוהל במתחם בית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח. במקביל, לפחות שלוש רקטות שוגרו מאזור ח'אן יונס לעוטף והתפוצצו בשטחים פתוחים. ללא נפגעים בגוף.

תקיפה בח'אן יונס (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בח'אן יונס (צילום: רשתות ערביות)


לאחר תקיפות צה"ל בלבנון: מטח לעבר אצבע הגליל ורמת הגולן
הלחץ הישראלי עובד: חיזבאללה נמצא בנקודה הגרועה ביותר שלו

צה''ל מבצע בימים אלו התאמה של החלק המזרחי של המרחב ההומניטרי ברצועת עזה, עקב סיכון מוגבר באזור זה שנגרם מירי ופעולות טרור רבות לעבר מדינת ישראל. ההתאמה היא ביחס למידע מודיעיני מדויק, לפיו חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי.

גבולות המרחב המותאם (צילום: דובר צה''ל)
גבולות המרחב המותאם (צילום: דובר צה''ל)

האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. צה״ל עומד לפעול כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונות המזרחיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי. פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים.

בצה״ל אומרים כי לאחרונה זיהו פעילות טרור בתוך המרחב ההומניטרי לאחר שמחבלי חמאס החלו לפעול מתוך המרחב בהיקפים משמעותיים ובכלל זה הם הקימו תשתיות טרור במקום וביצעו פעולות שכללו ירי פצמ"רים ונ״ט. בצה״ל החליטו להיכנס למרחבים באזור ההומניטרי שבהם הוא לא פעל בעבר. בפעילות שמבצע צה״ל הוא מתמקד מול מספר תשתיות טרור במרחב ההומניטרי.