המערכה בצפון נמשכת וכעת טוען הערוץ אל חדת' הסעודי כי עם התגברות הלחימה בין חיזבאללה וישראל התרבו הדיבורים על מעבר המלחמה לשלב השלישי בלבנון בפרט לאחר חיסול בכירי חיזבאללה בכמה כפרים בדרום. על פי כתבה שפרסם א-נהאר אלערבי הלבנוני השלב השלישי בלבנון שונה במידה ניכרת ממה שקורה בעזה, שם עצימות המלחמה פוחתת, בעוד שבלבנון המגמה תהיה הפוכה ועצימות המלחמה תגבר.

הלחץ הישראלי עובד: חיזבאללה נמצא בנקודה הגרועה ביותר שלו
נאומו של נסראללה חשף: ההתייחסות להסכם הפסקת אש וגם ל"יום שאחרי" בלבנון

על פי הדיווח, אין גורם שמסוגל להבין מה מתכננת ישראל מאשר חיזבאללה שמקצה משאבים אנושיים, טכנולוגיים ופיננסיים רבים למנגנון שתפקידו לזהות את הטקטיקות שבהן ישראל נוקטת. מעיד על כך נאום נסראללה האחרון בו ניסה להניא את ישראל מלעבור לשלב השלישי במלחמה איתו, והדגיש במהלכו את האבדות שעשויים להיגרם לישראל. עוד דווח כי ישראל לא התחשבה באיומים של נסראללה והחלה להכין את השלב השלישי שכן לא זאת בלבד שהיא הגבירה את הסיכולים אלא גם תקפה מחסות של לוחמים המוקפים באזרחים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סיכול ממוקד נגד רכב בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
סיכול ממוקד נגד רכב בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

בכך, ישראל נענתה להזמנת נסראללה למלחמה רחבה יותר מזאת ששני הצדדים מנהלים מאז השמיני באוקטובר, תאריך הצטרפות חיזבאללה למלחמה. הדיווח ציין שלראשונה ישראל קבעה תוכנית פעולה ברורה מול החזית הצפונית והציבה בפני חיזבאללה את הבחירה בין הרחבת המלחמה מחד להסגת כוחותיו וכליו הצבאיים צפונית לנהר הליטני מאידך.

סייעו בהכנת הכתבה: "בייירון - חברת תרגום מקצועית": https://eby.co.il