המפכ"ל היוצא רנ"צ קובי שבתאי נאם היום (שני) בכנס החוסן והביטחון האישי במכללה האקדמית גליל מערבי והתייחס לפעילות המשטרה בטבח השבעה באוקטובר וגם למי שיחליף אותו בתפקיד כראש משטרת ישראל.

המשטרה בדרך לטלטלה: "ההנחה היא שחלק מהניצבים יפרשו מהארגון" | בהמשך לחשיפת מעריב

כך אמר שבתאי: "משטרת ישראל היא זו שבלמה את מתקפת חמאס דאעש בעוטף עזה בבוקר השבעה באוקטובר, עם החלטות קריטיות בשטח. אני מצפה שמי שיחליף אותי יקפיד לשמור על המשטרה כגוף א-פוליטי, כמערכת מקצועית ונטולת פניות וידע להפריד בין השיקולים והלחצים של הדרג המדיני לבין הצורך המקצועי".

קובי שבתאי בכנס החוסן והביטחון האישי (צילום :המכללה האקדמית גליל מערבי)

בינתיים, מי משמש כרגע כממלא מקום המפכ"ל הוא ניצב אבשלום פלד. מיד עם כניסת מינוי ממלא מקום לתוקף, העבירה היועמ"שית גלי בהרב מיארה הגבלות בהקשר לפעילותו של ניצב פלד כממלא מקום מפכ"ל והגבילה את מרחב הסמכויות שלו.

עמדתה זו יש בה כדי להשאיר עדיין משרות בכירות משטרה ללא איוש, בהם לדוגמא ראש הלה"ב 433 במקומו של ניצב מוטי לוי שפרש כבר במאי ומאז יחידת העלית של המשטרה מתפקדת ללא מפקד, מפקד מחוז ירושלים אחרי פרישתו בשבוע שעבר של ניצב דורון תורג'מן, משרת מפקד מרחב שומרון שעדיין לא אוישה, ראש חטיבת המבצעים שלא אוישה מאז מעברו של שלומי שגיא למג"ב, ראש חטיבת הדוברות של משטרת ישראל שבינתיים ממלא את המקום נצ"מ שי חכימי ותפקידים בכירים נוספים ועמדות משמעותיות, שללא מפכ"ל בפועל לא ניתן יהיה לבצע בהם מינויים.