אירוע חריג: אזרח קנדי הגיע לשער הראשי של מושב נתיב העשרה בעוטף עזה ושלף סכין לעבר מאבטחי כיתת הכוננות המוצבים בשער תוך שהוא צועק כי זה "בשל האזרחים נהרגים בעזה על ידי צה"ל", הכוחות נטרלו אותו. במקום נפגעת חרדה. 

כוחות משטרה ממרחב לכיש ושב"כ שהגיעו לזירה, פתחו בחקירת נסיבות האירוע, הרקע וכן עברו של המחבל. מצה"ל נמסר כי המחבל הגיע למקום משטח ישראל ולא משטח רצועת עזה. 

המצב בקנדה מחמיר: "האנטישמיות מנורמלת, היום מגניב לשנוא יהודים"

רגע ניטרול המחבל בנתיב העשרה 22.07 (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

פראמדיקית במד"א נועה אביטבול וחובש רפואת חירום במד"א יוסי סמגה סיפרו: "כשהגענו למקום סיפרו לנו שמחבל שהגיע למקום ניסה לדקור ונוטרל ע"י כוחות הביטחון. ביצענו סריקה באזור על מנת לוודא שאין נפגעים בגוף. אישה בת 61 שלקתה בחרדה מטופלת במקום ע"י צוותי מד"א ובשלב זה לא נזקקת לפינוי לבית חולים".

אריאל גיאת חובש איחוד הצלה מסר: "הייתי במקום עבודתי שבסמיכות למקום ונשמעו קולות ירי. הגעתי בזריזות לזירה ונתקלתי במחבל שנוטרל ובגברת בת 61 בחרדה עקב שמיעת קולות הירי ואופי האירוע. לא איתרנו נפגעי גוף בזירה".

תיעוד הלוחם שחיסל את המחבל בנסיון הפיגוע בנתיב העשרה (צילום :דובר צה"ל)

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, על הפיגוע: ״רק לפני ימים בודדים  אירחנו את נשיא המדינה, יצחק הרצוג והעלנו בפניו את הצורך העמוק בתגבור של כוחות הביטחון עבור התושבים והיום היה ניסיון שפל לבצע פיגוע במושב. על מדינת ישראל לפעול כאן ועכשיו לחזק ולעבות את הביטחון של ישובי העוטף וגבול לבנון. אני מודה לרבש״צ המושב, לכיתת הכוננות ולהנהלת המושב על האחריות כפי שפעלו בשבעה באוקטובר״. 

יו״ר המושב נתיב העשרה, איתי לוי: ״כיתת הכוננות פעלה בהרואיות ובגבורה גדולה ועשו את מה שמוטל עליהם. אנחנו באזור מלחמה וחשוב להמשיך ולהקפיד על שמירת הכוחות באזור. לא נוריד את הכוננות באזור הכי מאוים במלחמה כ-300 מטרים בלבד מעזה״.