צה״ל הודיע למשפחות של החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב, שנחטפו בשבעה באוקטובר מניר עוז (דנציג) ונירים (בוכשטב), כי הם נהרגו במהלך השבי שלהם במבנה בחאן יונס.

לראשונה: צה״ל צפוי לפעול באזור ההומניטרי בעקבות פעילות הטרור

השניים מצאו את מותם בתוך בית בו שהו, בזמן שצה"ל תמרן בעיר חאן יונס, אולם בצה״ל לא יודעים לקבוע אם נרצחו על ידי השובים שלהם או שהם נהרגו כתוצאה מפעילות צה״ל. הגופות של השניים מוחזקות בידי מחבלי החמאס. ההודעה של צה״ל באה בעקבות פעילות מודיעינית ועל בסיס מידע שנאספה לאחרונה. כזכור, בוכשטב נחטף ביחד עם רעייתו רימון, שנראתה מאז בסרטון שהפיץ חמאס. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. 

גל גורן, תושב ניר עוז ובנם של אבנר גורן ז"ל שנרצח בניר עוז ושל מיה גורן ז"ל שנרצחה בשבי החמאס ועודנה מוחזקת שם: ״ בסופו של דבר אלכס דצניג, מניר עוז ו- יגב בוכשטב, מנירים  היו שני אנשים חיים, שני אנשים שיכלו להיות בחיים עכשיו שיכלו לחזור בעסקה עכשיו. הם נהרגו או נרצחו אנחנו לא יודעים מה הנסיבות".

סהר קלדרון שנחטפה לעזה וחזרה בעסקת החטופים, ספדה ליגב בוכשטב ונזכרה שפגשה בו בשבי: "הייתי איתו כמה ימים באותו מקום עד שהעבירו אותו. כואב לי הלב כי אני יודעת שהוא היה בחיים והמדינה יכלה להציל אותו".

גורן מוסיף: "נחנו חיים בסרט אם נשיג עסקה יותר טובה ואנחנו חיים בסרט אם אנחנו חושבים שנקבל את כולם במכה , צריך להתחיל עם משהו כדי להציל את מי שאפשר ולזכור את מי שמגיע לו״.

מקיבוץ נירים נמסר: "בצער עמוק  ובכאב גדול התבשרנו כעת על הירצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם".

מקיבוץ ניר עוז נמסר: "אלכס היה בן 76 וציין אתמול את יום הולדתו. חבר קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים, סב ל-12 נכדות ונכד. הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים. במקביל עמל שנים רבות על טיפוח שדות הקיבוץ. זכרונו של אלכס יחרט בליבנו כאיש שהוא גשר בין עולמות שונים: בין הרוח והספר לאדמה והשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה". טליה, נכדתו של אלכס דנציג, אמרה לכאן חדשות: "יש תחושות של כעס לא נורמליות, המדינה הפקירה את סבא שלי בשבי".

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי "הבשורות הקשות הבוקר על מותם הן עוד הוכחה לדחיפות בהחזרת החטופים שנתונים בסכנת מוות מיידית בכל רגע בגיהינום החמאס. יגב ואלכס נחטפו בחיים והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם. מותם בשבי הוא מראה עצובה למשמעות גרירת הרגליים במו''מ. אנו שבים ודורשים מממשלת ישראל והעומד בראשה: אשרו מיד את עסקת נתניהו והחזירו את 120 החטופות והחטופים, את החיים לשיקום ואת החללים והנרצחים לקבורה בארצם. גם השבוע הזמן הולך ואוזל לחטופות והחטופים".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "קיבלנו בצער וכאב עמוק את הבשורה הנוראית על הירצחם בשבי של שני חברינו היקרים לקהילה- אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים אשר נחטפו מביתם. דנציג, מוותיקי ומייסדי המועצה והיסטוריון מוערך ממקימי המסעות לפולין ובוכשטב, מוזיקאי מחונן שגדל והתחנך במועצה. אנו משתתפים בצער המשפחות היקרות והקהילה כולה. למעלה מ- 9 חודשים של לחימה וההפקרות עודנה ממשיכה. בעוד שיש החושבים כי החטופים סובלים ולא מתים, הרי ההוכחה המצערת שלא כך המצב. כל יום שעובר- זוהי סכנת חיים ממשית לבנינו ובנותינו שעדיין נמצאים בשבי. אסור לנו להמשיך להתנהל כפי שאנו מתנהלים. לא נוכל להשתקם כל עוד הם עדיין שם, ואנו קוראים להחזרת כלל החטופים ולעסקה עכשיו! החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה ביותר- את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל לקבורה". 

פורום תקווה: "הרצח המזעזע הזה בשבי החמאס מוכיח לנו שוב ושוב ושוב מי עומד מולנו. אחרי שאנסו, טבחו והרגו באכזריות בשמחת תורה הם ממשיכים ומתעללים בחטופינו ברצועת עזה. אנו קוראים לראש הממשלה, לקבינט המדיני ולדרג הצבאי - המשיכו להכות וללחוץ את החמאס כדי שנוכל להשיב את כל החטופים כמה שיותר מהר, אין להם זמן ורק לחץ צבאי אגרסיבי יקרב את חזרתם הביתה של הילדים שלנו עם שאר החטופים כולם".

ארגון מצעד החיים: " אלכס היה ממייסדי מסעות הנוער לפולין, אדם שקידם דיאלוג ישראלי-פולני, וחינך דורות של מורים ותלמידים על זיכרון השואה. במצעד החיים 2024 בנו יובל השתתף במשלחת של נפגעי ה-7 באוקטובר, יחד עם שורדי שואה, חטופים משוחררים ובני משפחות של חטופים שעדיין נמצאים בשבי. במצעד נשאנו תפילה להשבתו ולהשבת כל החטופים. ביום קשה זה אנו מבקשים להשתתף בצערה העמוק של המשפחה, שהפכה עולמות כדי להשיב את אלכס הביתה בחיים. יהי זכרו ברוך".

גל גורן, תושב ניר עוז ובנם של אבנר גורן ז"ל שנרצח בניר עוז ושל מיה גורן ז"ל שנרצחה בשבי החמאס ועודנה מוחזקת שם: ״בסופו של דבר אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב, מנירים  היו שני אנשים חיים, שני אנשים שיכלו להיות בחיים עכשיו שיכלו לחזור בעסקה עכשיו . הם נהרגו או נרצחו אנחנו לא יודעים מה הנסיבות , אנחנו יודעים שהם היו שם במנהרות בחאן יונס באותה תקופה שבעצם השלושה הקודמים נהרגו, אנחנו יודעים על עוד חטופים שהיו שם ומקווים שהם בחיים. בסוף כל יום שעובר עוד ועוד וכל יום כזה דורש ברמה הכי פשוטה עסקה עכשיו ומיד, אנחנו חיים בסרט אם נשיג עסקה יותר טובה ואנחנו חיים בסרט אם אנחנו חושבים שנקבל את כולם במכה , צריך להתחיל עם משהו כדי להציל את מי שאפשר ולזכור את מי שמגיע לו״.