דובר צה"ל חשף היום (שני) תיעוד מארבעה מבצעים חטיבתיים של חטיבת הנח"ל במרחב רפיח. במסגרת הפעולות שנחשפו: מחבלים חמושים בניסיון השתלטות על משאיות הומניטריות; למעלה מ-150 מחבלים שחוסלו וכ-400 אמצעי לחימה שהוחרמו.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל פועלים מזה כחודשיים במרחב רפיח בפיקוד אוגדה 162. במהלך הפעילות, הכוחות השלימו ארבעה מבצעים חטיבתיים, תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס, חיסלו למעלה מ-150 מחבלים שהיוו איום על הכוחות ואיתרו כ-400 אמצעי לחימה שונים.

בור שנחפר להחזיק בחטופים וכלי נשק שנאספו: ניסיון החטיפה שסוכל  
הרמטכ"ל הרצי הלוי לבג"ץ: חטיבת המבצעים עמדה ביעודה בשבעה באוקטובר

פעילות חטיבת הנח"ל במרחב רפיח ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

במסגרת המבצעים החטיבתיים, פעלו הכוחות בארבעה מרחבים שונים ברפיח: שכונת "ברזיל", צפון מחנה הפליטים "יבנא", מחנה הפליטים "אלשבורה" ומתחם בית ספר סמוך לציר ההומניטרי.

נשק עם תמונתו של היטלר שאותר בפעילות נח''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
נשק עם תמונתו של היטלר שאותר בפעילות נח''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

הציר ההומניטרי בו חוסלו מחבלים חמושים בפעילות הנח"ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

בדרום שכונת "ברזיל", הכוחות השמידו תוואי תת-קרקעי משמעותי באורך מאות מטרים שכלל מספר קומות ומפלסים. בצפון מחנה הפליטים "יבנא", הכוחות ביצעו מבצע ממוקד במהלכו חיסלו מחבלים ואיתרו מחסני אמל״ח במרחב.

תוואי תת קרקעי שאותר בפעילות נח"ל במרחב רפיח ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

במרכז שכונת ׳ברזיל׳ ומחנה הפליטים "אלשבורה", הכוחות העמיקו את ההישג ואיתרו מחרטות על ותת-קרקעיות, רקטות באיתורים רגישים ופירים שמובילים לתוואים תת-קרקעים. 

השמדת התוואי התת קרקעי שאותר במרחב רפיח - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

במבצע האחרון, פשטו הכוחות על בית ספר סמוך לציר ההומניטרי, בו התבצרו מחבלים חמושים שניסו להשתלט על הציר. הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו וחיסלו את החמושים על הציר ואיתרו בחצר בית הספר פיר מבצעי ששימש את המחבלים.

חמושים מנסים להשתלט על משאיות סיוע הומניטרי ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)