בערוץ החדשות הסעודי אלחדאת הוצגו פרשנויות שונות להסלמה בין ישראל וארגון החות'ים בתימן, בעקבות תקיפת הכטב"ם החות'י בישראל ומבצע "יד ארוכה" שהגיע בתגובה, בה הופצץ נמל חודיידה בתימן. לפי פרשני הערוץ, לאיראן, שמפעילה את החות'ים, יש אינטרס "לסבך את תימן". 

בכיר החות'י לשעבר עלי אלבח'יתי, צוטט באלחדאת בתגובה לתקיפת הכטב"ם החות'י בתל אביב ואמר: "לראשונה מאז הקמת הארגון לפני 20 שנה - החות'ים הורגים ישראלי. ועבור הישראלי הזה הם הרגו וגרמו למותם של למעלה מחצי מיליון תימנים מאז ההפיכה שבצעו. הם הרעיבו וגירשו עשרות מיליונים והפילו את הרפובליקה, את המדינה ואת מוסדותיה. זהו המחיר היקר ביותר בהיסטוריה ששולם על מנת להרוג אדם אחד".

הסעודים כבר מודעים לעובדה: לחות'ים אין קווים אדומים  
תקיפת ראווה? מומחים טוענים: ישראל לא הנחיתה מכה קשה על החות'ים  

תיעוד מתקיפת מטוסי הקרב של חיל האוויר בתימן (צילום :דובר צהל)

פרשן הערוץ טען כי לאחר ההתקפה בתל אביב כללי המשחק השתנו באופן מהותי. הוא צופה שהחות'ים יוגדרו כבעיה אזורית המאיימת על ביטחון העולם כולו ולא כבעיה שמוגבלת לתחומי תימן בלבד.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פרשן נוסף טען שאין תימני שתומך בהפצצת תימן על ידי ישראל, למעט החות'ים, שאלמלא הבושה היו יורים זיקוקים באוויר על מנת לחגוג את האירוע הזה, שנותן להם תירוץ לרמוס ולבזוז את התימנים באמתלה של מלחמה בישראל. הפרשן אמר: "תתכוננו לשלם את המחיר כאשר המטוסים מחריבים את המתקנים שלכם מהאוויר בזמן שהחות'ים רוצחים ובוזזים אתכם מהקרקע ומי יעז להתנגד?".

תקיפה בחודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בחודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

פרשן שלישי הצטרף לטענה וציין שמה שאירע בחודיידה הוא אסון שרק האזרחים התימנים ייפגעו ממנו. החות'ים לעומת זאת, לא ייפגעו מהתקיפה ויוכלו לנצל את סבלם של האזרחים על מנת לגייס אותם לשורותיהם ולבזוז את כספם.

הפוליטיקאי התימני בליר אלמח'לאפי, צוטט באלחדאת בפנייתו לתימנים, בה אמר: "המערב עצר בעבר את תהליך שחרור חודיידה וכיום הנמל נחרב כתוצאה מאיוולת החות'ים שנתנו לישראל הצדקה לבצע פעולה כזאת". הוא הוסיף ואמר: "נמל חודיידה הוא עורק חיים עבור החות'ים ועורק מוות עבור התימנים. רק כעת אתם מבינים זאת לאחר שעורק המוות הגיע אליכם".

תומכי החות'ים (צילום: רויטרס)
תומכי החות'ים (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח, משרד החוץ הסעודי הודיע שהוא עוקב בדאגה אחר התפתחויות ההסלמה הצבאית בתימן והוסיף כי הוא משקיע מאמצים רציפים על מנת לסיים את המלחמה ברצועת עזה. משרד החוץ הסעודי קרא לצדדים לנהוג באיפוק ולהסיר מהאזור ומבני עמם את סכנות המלחמה. 

תורגם באמצעות ביירון - תרגום מקצועי.