הלחימה בצפון: לוחמי חטיבה 300 בגזרה המערבית בגבול הצפון הופתעו אתמול לגלות שמפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, הצטרף אליהם ובמשך שעות שכב איתם במארב בניסיון לסכל חוליית חיזבאללה באזור הכפר שיחין. מארב סמוך של צה״ל זיהה פעילות של המחבלים ויחד עם חיל האוויר חיסל שני מחבלי חיזבאללה.

האלוף אורי גורדין שירת וגדל בסיירת מטכ״ל. למרות שכיום הוא מצביא צבאי אשר אמור לנהל את כלל מערכי הלחימה בגבול הצפון, הוא מגיע על בסיס יומי ליחידות הלוחמות כדי לפגוש את הלוחמים שבחזית. אתמול לקח גורדין צעד נוסף כאשר החליט להצטרף לכוח של חטיבה 300. אחרי שעלה על אפוד קרב, נשק ומשקפת הוא הצטרף ללוחמים למארב על הגבול הצפוני. בשעות הערב הגיב חיזבאללה על חיסול שני המחבלים שלו, המשתייכים לכוח רדואן, וירה עשרות טילים לעבר הגליל.

לחץ בציר המרכזי: ישראל ממשיכה להכאיב לחמאס במקום שהכי כואב לו
תימן בהלם: "שילמנו את המחיר היקר בהיסטוריה על הרג ישראלי אחד"

בשעות הבוקר ניסו בחיזבאללה לאתגר את מערך ההגנה האווירית של ישראל, כאשר הם שיגרו שבעה כטב"ם מלבנון לאזור הר דב והגולן. השיגורים בוצעו בשני מקבצים בשעות הבוקר המוקדמות. חיל האוויר זיהה את חדירת הכטבמים ויירט את כולם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מתקיפות צה"ל של מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

בצה״ל אומרים כי חיזבאללה מנסה כל הזמן לשדרגו את יכולות התקיפה שלו באמצעות הכטבמ״ים. העובדה כי מדובר בכלי נשק זמין עבורם. כאשר יכולת השיגור שלהם קל יחסית עבורם תוך צמצום למינימום את החשיפה של המחבלים לחשיפה ופגיעה מול צה״ל.