החות'ים החליטו על מעבר לשלב החמישי במלחמתם נגד ישראל - כך דווח הבוקר (שלישי) ב"אל אחבאר". על פי הדיווח, כוחות החות'ים ירחיבו את היקף פעילותם לעצירת כל התנועה הימית דרך כף התקווה הטובה, במקביל להרחבה והסלמה של פעילותם בים התיכון ובאוקיינוס ​​ההודי, תוך הוספת נמלים חדשים של ישראל, כגון נמל אשדוד ונמל הנפט של אשקלון, למעגל היעד, והחרפת התקיפות בנמל חיפה.

בתוך כך, ב"אל חדאת" פורסמו פרטים נוספים על היעדים אותם ישראל תקפה בתימן ביום שבת. "נמל חודיידה היווה במשך שנות המלחמה את הריאה שבאמצעותה מיליציית החות'ים נושמת צבאית וכלכלית", נאמר בערוץ הסעודי. עוד צוין כי נמל חודיידה עד לרגע ההפצצה הישראלית קלט כ-80% מהמוצרים, הסחורות ומשלוחי הדלק המיובאים לאזורי השליטה של החות'ים, בהם מתרכזים שני שליש מתושבי תימן. ההערכות הראשוניות מדברות על כך שהפעלתו מחדש של הנמל החיוני הזה תימשך בין שישה חודשים לשנה, זאת מכיוון שההפצצה הישראלית על פי מקורות בשטח גרמה לשריפת ולהריסת 40 מכלי דלק מתוך 43 מכלים, שני עגורנים וכמה מחסני סחורות שחלקם משמשים על ידי החות'ים לאחסון רכיבי טילים, כטב"מים ודלק רקטי על פי מקורות צבאיים בתימן.

תימן בהלם: "שילמנו את המחיר היקר בהיסטוריה על הרג ישראלי אחד"

עוד נאמר בערוץ הסעודי כי התקיפה בשבת אמנם פגעה קשות בחות'ים מבחינה כלכלית, אולם ברמה הצבאית סביר שיכולותיהם של החות'ים לקלוט משלוחי נשק מאיראן עדיין קיימות בין אם דרך נמל חודיידה או דרך הנמלים סליף וראס עיסא. הירידה ברמת הסיוע ההומניטרי ומשבר דלק כבד אולי יאלצו את החות'ים לאפשר כניסת דלק וגז ממארב לצנעא במהלך החודשים הקרובים.