איראן לא מסתפקת בהצפת האזור במיליציות שלה בשנים האחרונות ופתחה במלחמה משפיעה יותר, המתפשטת במהירות רבה יותר - ייצור והברחת סמים. אתר וויקיליקס דיווח בעבר כי איראן נחשבת לאחת ממבריחות הסמים הגדולות בעולם ושבכירים צבאיים ובפרט במשמרות המהפכה מעורבים באופרציות.

איראן בכוננות ספיגה: ישראל חשפה את הנשק שובר השוויון

המטבחים של משמרות המהפכה לייצור סמים נחשבים למקורות המימון הראשיים שלהם עבור המיליציות שלהן במקומות השונים, כולל החיזבאללה בלבנון. על פי הדיווחים, איראן הגבירה את הברחות הסמים בשנים האחרונות ושמה למטרה את מדינות המפרץ ואת חלק ממדינות ערב. על פי רויטרס, סוריה הפכה לאחד מאתרי הייצור העיקריים לסחר בסמים איראניים המוערכים במיליארדי דולרים. בה בעת, לונדון שימשה על פי רויטרס גם כן יעד ומעבר להעברת סמים איראניים למדינות האזור והמפרץ.

צבא ירדן אישר שארגונים איראניים פועלים על מנת להבריח סמים דרך שטח ירדן. בלבנון, המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם אישר כי המיליציות של חיזבאללה הגבירו לאחרונה את פעולות העברת הסמים וחומרי הגלם המשמשים לייצור גלולות קפטגון מלבנון לאזורים באלקלמון, שבפאתי דמשק ובאלקוסייר, שבפאתי חומס.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, מקורות לבנוניים אישרו כי הסחר בסמים היא השיטה המועדפת על חיזבאללה להבטחת מקורות מימון בשל הסנקציות הבינלאומיות עליו. גם עיראק היוותה מקום מעבר לסמים איראניים והסחר בסמים בה הפך לדבר שבשגרה על פי מקורות בממשלה, בפרט בדרום המדינה וספציפית בבצרה, הגובלת באיראן והנחשבת לנפגעת הגדולה ביותר מהסמים שלה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה.