דילמת הכטב"מים בצפון: בשבועות האחרונים חיזבאללה מרחיב את השימוש בכלי הנשק האווירי שלו, הכטב"מ. ארגון הטרור מבין כי מדובר בנכס טקטי. כבר נכתבו על הכטב"מים אלפי מילים, מאות ידיעות וכתבות. מדובר בכלי טייס זול אשר בכל גיחה גורם לישובים רבים להיכנס למרחבים מוגנים. הם זורעים פחד, ויכולות התפעול שלהם פשוטות, זאת לצד העובדה כי בשל גודלם הזעיר יש קושי ליירט אותם.

בימים האחרונים מגלים תושבי הצפון כי חיזבאללה מגדיל את היקף השיגורים, כאשר הוא משגר את הכטב"מים במקבצים שבין ארבעה עד שבעה - שמונה כטב"מים בדבוקה או בסמיכות זמנים. כך למשל, בשעות הצהריים ירו מחבלי חיזבאללה ארבעה כטב"מים בדבוקה אחת לגליל. אזעקות הופעלו באור הגנוז, קדיתא, חורפיש, מירון פסוטה וישובים נוספים. חיל האוויר יירט שנים מהכטב"מים ושניים אחרים התפוצצו באזור הר מירון לפי צה"ל בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

המלך הפך לליצן: חיסולו המסתמן של דף הוא יותר ממכה קשה לסינוואר
צה"ל שבר את הכלים: האסטרטגיה החדשה שגורמת למחבלים ביו"ש לרעוד

יממה קודם שיגר חיזבאללה שבעה כטב"מים לעבר הגליל. כל השבעה יורטו על ידי מערך ההגנה של חיל האוויר. בצה"ל אומרים כי הפעילות האינטנסיבית של פיקוד צפון לאורך גבול הלבנון כנגד חוליות נ"ט וכן נגד משגרי הטילים שהוצבו במעגל שני מהגבול הובילו את חיזבאללה להשתמש בכלי הנשק של הכטב"מים.

"העובדה היא כי הם יכולים לשגר את הכלים ממרחק גדול מהגבול. הם מבצעים את ניהול כלי הטייס מאזורים רחוקים מוכנים מבחינתם, כמו למשל ממבנה בבירות, וכך הם לשיטתם מוגנים מפגיעה של צה"ל", אומר גורם צבאי. 

בצה"ל מנסים לשפר את יכולות הגילוי ומכאן נוצר גם מצב של אזעקות שווא מרובות, זאת בשל זיהוי להקות ציפורים כמטרה אווירית חשודה. בצה"ל פועלים לשפר את יכולות היירוט של כיפת ברזל תוך כוונה להכניס מחדש לשירות תותחי וולקן אשר ירחיבו את יכולות הפגיעה במטרות שכאלה במינימום נזק משני של פיזור חלקי מיירטים.