גם בחלומותיו הגרועים ביותר לא יכול היה לדמיין שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל שנהרג בקרב ברפיח וגופתו מוחזקת עד היום בידי חמאס, שהשנה העשירית בלי בנו תעבור עליו עם עוד מאות משפחות שהפכו לפתע לשותפותיו לטרגדיה. בראיון שיתפרסם בסוף השבוע ב"מעריב המוסף" הוא מספר איך הנהגת המדינה והצבא מיהרו לנפנף אותם ברגעי האמת, כיצד אירוע שמוסגר כפרטי התנפח לשבר לאומי ויש לו מה לומר גם על עסקה עתידית ועל המשמעות הלאומית שלה.

בראיון מותח גולדין ביקורת על הנהגת המדינה בעשור האחרון: "לא רק נתניהו. גם בנט החזיק באותה הדעה וכל הרמטכ"לים ושרי הביטחון לכל אורך השנים שהעדיפו שקט על פני ערכים של פדיון שבויים והחזרת חללים ובסוף זה התפוצץ לכולנו בפרצוף. זה קרה בכל הרמות, ואף אחד לא יכול להגיד שנתניהו לא ידע ולא שמע ושהצבא הכשיל אותו".

עוד תוקף גולדין את מנהיגי "הציונות הדתית", השרים בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק: "סמוטריץ' וסטרוק יוצאים נגד עסקאות החטופים. משתמע מדבריהם שהחטופים, שהם כהנהגת המדינה הפקירו, אמורים להיות קורבן הכרחי כדי לנצח במלחמה. מי שמדבר בצורה כזו לא יכול להיות מנהיג כי אי אפשר לשקם מדינה כשהאינטרס חשוב יותר מהערך".

גולדין מרחיב: "אמרו לי, 'הבן שלך נהרג, אנחנו מעדיפים את האינטרס של השקט מול חמאס על פני השבת הבן שלך, שהוא ממילא חלל'. הם קראו לזה גופה, ועם גופה לא מתעסקים. זה לא היה מרוע אלא ממקום של הסבר רציונלי. שם התחילה הקונספציה של שקט מול חמאס. בקורונה אלוף בכיר בצה"ל אמר, 'לא יעלה על הדעת שנעביר מנשם אחד לפני שיחזירו את החללים'. ומה? העבירו מנשמים. ואז האלוף חזר ואמר, 'לא יעלה על הדעת שנעביר חיסונים לפני שיחזירו את החיילים שלי', והעבירו חיסונים ואת החיילים לא החזירו".

"בנו את המכשול, ואני, שהייתי עשרות פעמים בחץ שחור במהלך ההפגנות, אמרתי, 'בכל דברי ימי ההיסטוריה שום מכשול לא עצר אף אויב נחוש'. אמרתי את זה ביום שישי לאופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב, יממה לפני שהוא נרצח", המשיך.

הראיון המלא יתפרסם ביום שישי ב"מעריב המוסף" במעריב אונליין