חיזבאללה פרסם היום (רביעי) סרטון של כטב"ם שריחף מעל בסיס רמת דוד בצפון וצילם את מסלולי ההמראה והנחיתה, כמו גם מערכות הגנה אווירית ובכלל זה סוללת כיפת ברזל.

בצה"ל ציינו כי מדובר ב"פיגוע תודעתי", ומדובר צה"ל נמסר כי "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. פעילות הבסיס לא נפגעה. צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

"הציפור של חיזבאללה" צילמה את אחד הבסיסים האסטרטגים של צה"ל
נסראללה קיבל את המסר: התקיפה העוצמתית בתימן היא רק ההתחלה

גורם בצה"ל אמר כי ניתן היה לקבל את אותם תמונות גם באמצעות לוויינים, אולם יש לציין כי החדירה לעומק המרחב מטרידה. בעבר טענו בחיל האוויר כי הם נמנעו ליירט כטב"ם מצלם על מפרץ חיפה מחשש לדרמת נזק משני משמעותי בשל היירוט באזור מיושב ומתועש. אלא שבמקרה של בסיס רמת דוד ששוכן בעמק יזרעאל לא ברור מדוע לא שוגרו לעבר הכטב"ם אמצעי יירוט.

בסיס רמת דוד נמצא במרחק של כ-46 קילומטרים מגבול לבנון. ניתן להניח שמדובר בחלק מהתכנית של חיזבאללה להרחבת טווח הירי או הפעילות בתוך תחומי ישראל, ובהדגשת יכולותיו של הארגון. הסרטון סוקר את הבסיס ואת מתקניו ומציג מידע אודות המערכות השונות שלכאורה נמצאות בתוכו. לא ניתן לדעת אם המידע שמוצג בסרטון הגיע מהאיסוף המצולם עצמו או ממקורות אחרים. 

אנשי חיזבאללה הסבירו בתקשורת הלבנונית שבסיס האוויר שצולם הוא אחד מבסיסי האוויר החשובים בישראל והיחיד באזור הצפון. הארגון הצהיר שבהמשך יפיץ מידע מפורט אודות חשיבותו של הבסיס שתועד, וכן הובהר שהארגון ממשיך לאסוף מידע חדש כל העת. 

לפי הצהרתם, החוליה שהייתה אחראית על המשימה הצליחה ללכת ולחזור בשלום, דבר שאמור מבחינתם לעורר סערה בתוך מערכת הביטחון הישראלית. המסר שניסו להעביר מחיזבאללה, כפי שצוטט בתקשורת הלבנונית, הוא שהארגון לא חושש מישראל, וכן שאזורים שהארגון מסוגל לצלם - נמצאים בתוך טווח התקיפה שלו, או בלשונם "ההתנגדות הוכיחה את יכולתה להגיע לכל נקודה שהיא רוצה".

בסיס רמת דוד - תיעוד חיזבאללה (צילום: צילום מסך)
בסיס רמת דוד - תיעוד חיזבאללה (צילום: צילום מסך)

לא מדובר בפעם הראשונה בה חיזבאללה מפרסם תיעוד של שטח ישראל ממצלמות רחפן. בתחילת חודש יולי פרסם הארגון תיעוד בו הצליח בין היתר לצלם נקודת כינוס של חיילים באצבע הגליל ובחרמון, אתרי האזנה של חיל המודיעין בגבול עם לבנון, בסיסים צבאיים ברמת הגולן וסוללות של כיפות ברזל. 

בחודש יוני פרסם הארגון תיעוד ארוך מכטב"ם איסוף שלו משמי הצפון, ובו ניתן לראות את כל מפרץ חיפה, כולל נקודות אסטרטגיות לאורך הגבול הצפוני. בין האתרים והאזורים שתיעד חיזבאללה בסרטון בחודש יוני, ניתן לזהות אזור תעשייה צבאי המזוהה עם חברת רפאל - כולל מספר רב של מפעלים ומחסנים - בהם מיוצרים ומורכבים רכיבים של מערכות הגנה אווירית אפקטיביות, בעיקר כיפת ברזל וקלע דוד.

בנוסף, נראים באותו תיעוד מחודש יוני אתרים באזור נמל חיפה, אזור אסטרטגי הכולל מתקנים צבאיים ומתקני תעשייה ומסחר ענקיים, החשובים שבהם: בסיס צבאי חיפה, האחראי על כיכר חיל הים הצפונית,  נמל חיפה האזרחי, הגדול ביותר בישראל, מתקנים פטרוכימיים - מיכלי נפט, תחנת כוח חיפה ועוד.