לוחם צה"ל צילם עצמו אתמול (רביעי) עם גופות חטופים שאותרו באזור חאן יונס והעלה את הסרטון בטיק טוק. בעקבות כך, בצה"ל הודיעו כי הם מתכוונים למצות הליכים משמעתיים קשים נגדו, זאת לאחר שהוביל להוצאת המידע בדרך לא מסודרת ולהפצת גל של שמועות שהציף את המדינה במשך שעות. 

דובר צה"ל דניאל הגרי הגדיר את התנהלות החייל "כאירוע חמור ביותר" והנחה לאתר את החייל ולפתוח נגדו בהליכים משמעתיים. הלוחם נשפט על ידי מפקד אוגדה 98 לעשרה ימי מחבוש, ובהחלטה פיקודית הודח משירות מילואים לצמיתות.

לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע סמוך לצריפין: מת מפצעיו סרן אריאל טופז ז"ל
"אין זמן לאבד, נגיד אם נתניהו ימשוך זמן": ממשל ביידן במסר ברור לרה"מ

תופעת העלאת סרטונים ברשתות החברתיות במהלך ימי המלחמה על ידי חיילים מטרידה מאוד את צה"ל. אולם עד עתה, צה"ל נמנע מלהתמודד עם התופעה ומספר החיילים שנפתח נגדם הליך משמעתי היה זניח ביחס לתופעה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האירוע אתמול נתפס בצה"ל כחמור ביותר בשל מספר סיבות: טוהר הנשק והממלכתיות הנדרשת מלוחם, שמירת כבוד המת, וכמובן העובדה כי הגופות היו בשלב של חוסר זיהוי ולא נמסרה הודעה למשפחות והחייל הוא זה שהוביל על פי חשד בצל לגל השמועות שאחז בישראל.

הסרטון והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]