כוחות צה"ל חילצו אמש (רביעי) בח'אן יונס את גופותיהם של החטופים רביד כץ, מיה גורן, תומר אחימס, אורן גולדין וקירל ברודסקי ז"ל. סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, שיתף עם "מעריב" את תובנותיו על מבצע חילוץ הגופות והשפעתו על המשך הלחימה ברצועה.

לדברי סא"ל במיל' ירון בוסקילה, הלחץ הצבאי המוגבר יביא להישגים נוספים ויחזיר את הצדדים לשולחן המו"מ. "מבצע חילוץ הגופות הוא הישג נוסף בשרשרת הישגים של צה"ל כחלק מהמאמץ לאתר ולהביא חזרה הביתה את החטופים", אומר בוסקילה. "ההישג הזה הוא תוצאה של מודיעין איכותי שהושג ע"י לוחמי צה"ל ויחידות המודיעין בזמן התמרון של כוחות צה"ל".

לוחם צה"ל צילם עצמו עם גופות חטופים; בצה״ל מבהירים: "תהיה ענישה משמעתית חמורה"
לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע סמוך לצריפין: מת מפצעיו סרן אריאל טופז ז"ל

עוד הסביר: "חיכוך עם האויב מייצר מודיעין, זה כלל יסודי בכל לחימה וההעדר חיכוך מאפשר לאויב לפעול, לנוע במרחב ולבנות את יכולותיו מבלי להיחשף". עוד הוא מוסיף: "הלחץ הצבאי, ההתקדמות והחיכוך הבלתי פוסק של כוחותינו מאז תחילת הלחימה ברצועה הביא למודיעין איכותי ככל שהחיכוך והלחץ גבר". 

"בחלק מהמקרים המודיעין הוביל את כוחותינו לתשתיות טרור, בחלק מהפעמים לבכירים ולמפקדים בחמאס ובגא"פ ובחלק מהפעמים לחטופים חיים או לגופות חטופים", הסביר והדגיש: "ככל שהלחץ יגבר כך יגדלו ההישגים ונראה יותר ויותר הצלחות שיובילו לאיתור חטופים". 

"האם כל החטופים יוחזרו במבצעים צבאיים? כנראה שלא", הודה. "אך הלחץ הצבאי הגובר יחזיר אותנו לשולחן המו"מ במצב בו החמאס לחוץ להגיע לעסקה, עם הגב לקיר, כשהחטופים הופכים עבורו לנטל ולא לנכס", קבע בוסקילה.

בוסקילה מתאר את האתגר הגדול במבצעי חילוץ חטופים: "הצלחת מבצע חילוץ הגופות תלויה במודיעין מדויק ובביצוע מקצועי. זהו תהליך מורכב הדורש שיתוף פעולה בין יחידות צה"ל, שב"כ וגופי המודיעין השונים", אמר.

"המבצע הזה מדגיש את חשיבות החיכוך והלחץ המתמיד על האויב", סיכם בוסקילה. "המאמץ להחזיר את החטופים הביתה נמשך ונחישותנו רק גוברת".