חילוץ חמש הגופות שאירע אתמול (רביעי) התאפשר בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהעביר השב"כ. ההערכה היא כי כל החמישה - מיה גורן, רביד כץ, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי נהרגו ונרצחו בשטח ישראל והגופות הועברו לחאן יונס לצורך מיקוח.

מיד לאחר שהגיע המידע, בחנו בפיקוד הדרום היתכנות מבצעית לחילוץ הגופות. המשימה הוטלה על כוחות אוגדת הקומנדו 98. בצה"ל החליטו לפעול באופן רועש במבצע אוגדתי, בו לקחו חלק גם לוחמי חטיבה 7 של השריון. המבצע כלל תמרון חוזר לכמה מרחבים בחאן יונס, ובחסות המבצע הרועש בוצע המבצע הנקודתי, בו לקחו חלק מרכזי לוחמי יחידת יהלום של חיל ההנדסה ומעטפת פריצה של כוחות מיוחדים.

מבצע חילוץ גופות החטופים ישפיע על העסקה? "חמאס נמצא עם הגב לקיר"
לוחם צה"ל צילם עצמו עם גופות חטופים; בצה״ל מבהירים: "תהיה ענישה משמעתית חמורה"

החילוץ בוצע כאשר כוחות שב"כ, יחד עם צוות הקרב של אגוז, הגיעו למנהרה. במהלך פעילויות המעטפות לכוח, חוסלו כ-30 מחבלים, אולם הכוח עצמו לא היה מעורב בלחימה ישירה במהלך האיתור והחילוץ.

בצה"ל מציינים כי חלק מרכזי מהצלחת המבצע היה המאמץ המודיעיני המקדים למבצע שנוהל על ידי שירות הביטחון הכללי, בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ, ומאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין שהביאו לכדי ביצוע המבצע.

מיד עם החילוץ, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות. 

בצה"ל ובשב"כ ילמדו כעת לעומק את האירוע, זאת כדי לראות אם ניתן לאתר גופות נוספות המוחזקות בידי החמאס.