תת-אלוף שלומי בינדר הועלה לדרגת אלוף היום (חמישי), לקראת כניסתו לתפקיד ראש אגף המודיעין בשבוע הבא. כזכור, משפחות שכולות הגישו עתירה לבג"ץ בבקשה לעצור את מינויו בטענה כי יש לבינדר חלק "במחדל הביטחוני החמור שהתרחש ביום שמחת תורה, השביעי באוקטובר".

לטענת העותרים, אגף המבצעים תואר בידי מפקדו כ-"לב הפועם של צה"ל'. לדבריהם, "ביום שמחת תורה לקה צה"ל בדום לב. הכשל התבטא בשני מישורים עיקריים, להם אחראית חטיבת המבצעים. ראשית, צה"ל לא היה ערוך לאפשרות של מתקפת פתע בידי החמאס. לא היו תוכניות הגנה, לא היו תרגולות, לא היו כוחות ולא הייתה היערכות שתאפשר להתמודד עם מתקפה גם אם זו תבוא ללא התראה מוקדמת. שנית, בקרות המתקפה צה"ל לא התעשת מן ההלם ומשך שעות קריטיות רבות כוחו ועוצמתו של צה"ל לא הופעלו בצורה יעילה ומתואמת בעת שהמחבלים טובחים באזרחים, אונסים נשים, עורפים ראשי ילדים וחוטפים אזרחים וחיילים".

דיווח: זה מה שראש אמ"ן הנכנס ידע בליל ה-7 באוקטובר
משפחות נופלים זועמות מהמינוי הצפוי של ראש אמ"ן: "נעתור לבג"ץ"

מוקדם יותר השבוע, בתושבת המדינה לעתירה הרמטכ"ל הלוי השיב כי הוא סבור שאין סיבה שלא לקדם את בינדר. "התרשם כי על אף כשלים שנפלו בהתנהלות הצבא טרם שבעה באוקטובר ובמהלך אותו יום, ואשר עודם מצויים בתחקור ובבדיקה, חטיבת המבצעים ותא"ל בינדר בראשה עמדו בייעודם ולא נפל פגם בהתנהלותו של תא"ל בינדר שיש בו כדי למנוע את מינויו לתפקיד".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

עו"ד איציק בם, שהגיש את העתירה, מסר: "מהתשובה ניכר שהרמטכ״ל עצמו לא יודע איפה היה צה״ל בשבעה באוקטובר. לכן אין פלא שהרבה מילים כלליות מנסות לחפות על הנצחת הכישלון בפיקוד".

כזכור, בעת כניסתו לתפקיד רח"ט המבצעים, אמר תא"ל בינדר: "תפקידה של החטיבה לדמיין באופן המוחשי ביותר את המלחמה, המערכה או העימות המוגבל הבאים, לחשוב באופן יצירתי ותחבולני, כך שתמיד נהיה צעד אחד לפני אויבינו, ולפעול באופן מיטבי למימוש יכולותו המובהקת של צה"ל לנצח".