סמ״ר נועם דואק, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. במותו הועלה לדרגת סמ"ר. באירוע בו נפל, נפצעו באורח קשה שני לוחמים נוספים מהגדוד. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו, והאירוע נמצא תחת חקירת מצ"ח.

הלוחמים ישנו הלילה ברפיח עם גנרטור עובד בחדרם, שאותו חיברו למאוורר בגלל החום הכבד. על פי הערכה ראשונית, הגנרטור פלט גזים רעילים, מהם השלושה נפגעו ואיבדו את הכרתם. בשל מחסור בחמצן, נחנקו החיילים וסבלו מהרעלת גזים קשים. בשעות בוקר מצאו אותם חבריהם ליחידה והזעיקו למקום צוותי רפואה. דואק נהרג, ושני הלוחמים האחרים פונו לבית החולים במצב קשה.

ציקי אבישר, ראש עיריית קריית מוצקין: "בצער רב אני מעדכן על נפילתו בדמי ימיו של בן הקריה, נועם דואק ז"ל. נועם, כמעט בן 20, לוחם סדיר בשריון בחטיבה 401, נפל הבוקר במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. חקירת מצ"ח נפתחה בעקבות חשד לשאיפת גזים רעילים. אני משתתף באבלם הכבד של בני המשפחה. אני מחזק את ההורים אסנת ושלי, האחים דור ורז, בת הזוג עמית שוורץ, חבריו ומוקיריו. עיריית קריית מוצקין תעמוד לימין המשפחה ותלווה אותה בשעתה הקשה".

״נועם גדל והתחנך במוצקין, בתיכון אורט, הוא היה חבר נבחרת בית הספר בכדוריד. רק לפני כמה חודשים הוא נפצע בלחימה בעזה על הטנק וקרע את רצועות הכתף, היה מאושפז חודשיים אך נאבק כדי לחזור להילחם עם החברים שלו. הוא היה מאוד אהוד ואהוב, ונפטר ככל הנראה משאיפת גזים. זה אובדן קשה ומיותר, אירוע בעל מימדים רשלניים״, סיפר ראש העיר בשיחה עם ״מעריב״.