שר החוץ ישראל כץ השתתף בראיון לעיתון הבריטי בלומברג ואמר כי החות'ים הם ארגון מיליטנטי הנתמך על ידי איראן, ושהוא מתכנן התקפות חדשות נגד ישראל, זאת לאחר שתקמזל"ט חות'י לטווח-ארוך הרג אדם בתל אביב ב-19 ביולי. לדברי כץ, החות'ים אינם נרתעים, למרות התקפת הנגד למחרת של ישראל בנמל חודיידה שבים האדום.

"הם ימשיכו", אמר כץ בראיון בלשכתו בירושלים. החות'ים עובדים עם חיזבאללה, הארגון החזק ביותר מבין הקבוצות המיליטנטיות של איראן, ועם מיליציות שיעיות בעיראק, אמר.

תקיפת ראווה? מומחים טוענים: ישראל לא הנחיתה מכה קשה על החות'ים
"לא יהיו קווים אדומים": החות'ים מאיימים בתגובה קשה לישראל
ישראל סגרה חשבון: מתקנים אסטרטגים של החות'ים הותקפו בתימן

שר החוץ חזר על האיום של ישראל להסלים את הלחימה נגד חיזבאללה בלבנון אלא אם הקבוצה תיסוג מאזור הגבול. גם חיזבאללה וגם החות'ים שיגרו טילים לעבר ישראל בסולידריות עם חבריהם לקבוצה האיסלאמיסטית ועם אזרחים פלסטינים, לדבריהם. חיזבאללה, חמאס והחות'ים הם כולם מוגדרים כארגוני טרור על ידי ארה"ב.

כשנשאל כץ אם לישראל יש רשימה של יעדים פוטנציאליים לתקיפה שיביאו לריסון החות'ים, אמר: "כן, מתחילת המלחמה, אחרי שהם תקפו את ישראל, המודיעין שלנו התחיל לעבוד כדי שיהיה לנו מספיק". עם זאת, היכולות של ישראל לתקוף בתימן כרוכה בתקיפה במרחק של 1,931 ק"מ, בעוד שהאפקטיביות של תקיפות אלו נמצאת בסימן שאלה. החות'ים שרדו במשך כמה שנים הפצצות במהלך מלחמתם עם ערב הסעודית. הם גם עמדו במתקפות של ארה"ב ובריטניה שהחלו בינואר כדי לנסות לעצור את ההתקפות של ארגון הטרור על ספינות מסחר בדרום הים האדום ובמפרץ עדן.

פגישת השר ישראל כץ (צילום: עודד קרני, לע''מ)
פגישת השר ישראל כץ (צילום: עודד קרני, לע''מ)

כץ הציע שהקואליציה בת 10 המדינות שהוקמה על ידי ארה"ב בסוף השנה שעברה כדי להתמודד עם החות'ים עשויה להיות פתרון טוב יותר עבור ישראל. "אנחנו מעדיפים שהקואליציה תוביל את המלחמה נגד החות'ים", אמר.

הפסקת אש פוטנציאלית בעזה עשויה להרגיע את המתיחות ברחבי האזור, אמר כץ, למרות שהוא ממעיט בהתחייבותו של חיזבאללה להפסיק את הלחימה במקרה של הפסקת אש.

"לא נקבל את נוסחת 'שקט תמורת שקט'", אמר כץ ודרש מכוחות חיזבאללה לסגת אל מעבר לנהר הליטני, הרחק מהגבול הישראלי שבו נוכחותם תיתפס כאיום מתמשך. "יש לנו כ-70,000 אנשים שפינינו מהצפון, ואנחנו לא יכולים להחזירם עד שהם ירגישו בטוחים", אמר כץ. "ובגלל זה יש סיכוי גבוה לסכסוך גדול יותר עם לבנון".