משרד הבריאות נערך לתרחיש האימים ממנו ישראל כנראה הכי חוששת ומנסה להימנע. על פי דיווח הערב (חמישי) בחדשות 12 במקרה של תרחיש זה, המשרד יקים חמ"לים שיכללו גנרטורים, סוללות וטלפונים לווינים. 

במקביל, כך על פי הדיווח, מד"א יקים תוכנית פינוי ויגבש רשימת מטופלים שעליהם להתפנות וכן גם מרכזי לינה שיוקמו על ידי בתי החולים ויכללו מזון, שתייה, מצעים ומיטות לאזרחים שאינם צריכים אשפוז. במקביל, קופות החולים יספקו למטופלים סוללות וציוד רפואי, וכן יעדכנו את המבוטחים לאילו מרפאות ומרכזים עליהם להתפנות במקרה חירום. כמו כן, הקופות ידרשו גם כן לספק למטופלים שתייה, מזון ותרופות במקרה חירום.

החזרת החטופים או מלחמה כוללת? תרחיש האימים עוד עלול להתממש
"אסון ה-7 באוקטובר יכול לגדול פי 100": תרחיש האימים שמדיר שינה מעיני החיפאים

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, נפגש אתמול עם ראשי רשויות בבסיס “רמת דוד” בהשתתפות מפקדים נוספים מחיל האוויר ומפיקוד הצפון ודיבר איתם על המוכנות של החיל למלחמה: “התקיפה בתימן כוונה לכל המזרח התיכון. האחריות על חיל האוויר לממש את כל התוכניות המבצעיות היא מלאה ויהיה פה אגרוף מחץ קטלני ככל הניתן”.

מפקד חיל האוויר הצהיר כי אנחנו מוכנים למלחמה: “האחריות על חיל האוויר לממש את כל התכניות המבצעיות היא מלאה. ויהיה פה אגרוף מחץ קטלני ככל שניתן, אל מול אויב שאנחנו מכירים, יודעים, ויהיו הפתעות”.