גופותיהם של שלושה אזרחים ושני חיילים שנחטפו בשבעה באוקטובר חולצו השבוע מחאן יונס. יוסי אמרוסי, בכיר לשעבר בשב"כ שוחח עם מעריב, ומספר: "זה מבצע שמגיע ממודיעין שעולה בחקירות שב"כ, אצל החוקרים במתקנים. במלחמה הזו יש מספר גבוה של נחקרים, ומבחינת שב"כ זה אוצר מודיעיני". 

אמרוסי מסביר ש-"זה מתורגם מהר מאוד על ידי הארגון למודיעין איכותי שעוזר לכוחות בשטח. בחקירה החוקרים מביאים למיקום מדיוק של חמשת הגופות אין ספק שזה מביא נתונים איכותיים", הוא אומר ומזכיר שבנוסף "חולצו שבעה חטופים בחיים ו-20 גופות". 

רביד כץ, אורן גולדין, מיה גורן, קיריל ברודסקי, תומר יעקב אחימס (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה,שימוש לפי סעיף 27א')
רביד כץ, אורן גולדין, מיה גורן, קיריל ברודסקי, תומר יעקב אחימס (צילום: דובר צה''ל,באדיבות המשפחה,שימוש לפי סעיף 27א')

הוא מנסה לתאר את תחושות אנשי השב"כ: "מובאים למתקנים מחבלים שרק לפני יומיים נלחמו בך בשטח, והם עוברים הרבה שכנוע ותחבולות באמצעותם מגיעים לתוצאות. זה משהו מלא סיפוק. אתה חוקר שנכנס לחקירה וחוקר מחבל עזתי, הדבר הראשון שאתה תשאל אותו זה מה הוא יודע על חטופים.

אמרוסי טוען ש"החמאס חוטף כל יום "מכות" מצה"ל ומשב"כ". הוא סבור ש"הלחץ הצבאי מביא תועלת". הוא מפרט: "כבשנו את רפיח, אנחנו שולטים בציר פילדלפי, אנחנו מאתרים מנהרות למצרים כל הזמן". אמרוסי מדגיש: "הפעולות שמתבצעות על ידי צה"ל זה ממודיעין, החמאס מבין שאנחנו יודעים הרבה דברים עליו". 

אמרוסי מציין: "ברגע שצה"ל אמר לאוכלוסייה לעזוב את אותו שטח, כולם עזבו, כולל המחבלים והותירו את הגופות ללא השגחה. לכן אני מאוד מאמין שצה"ל נחוש". הוא מבטיח: "אנחנו ממשיכים בעבודה ולא נוותר עד שנגיע לכל החטופים החיים והמתים".