הותר לפרסום הבוקר (שישי) לשמו של החלל ה-688 מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל: לוחם המילואים מוטי רווה, מהיישוב שני, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. היה בן 37, והועלה לדרגת סמ״ר לאחר מותו.

רב"ט רווה ז"ל היה בפעילות בצוות קרב של גבעתי במרכז רפיח בתוך שכונת שבורה. סמוך לשעה שש בערב אתמול, מחבלים שיצאו ממבנה ירו טיל נ״ט לעבר כלי ההנדסי מסוג D9 שאותו הפעיל רב"ט רווה. מהפגיעה הוא נפגע ונהרג.

אתמול פורסם שמו של סמ״ר נועם דואק, בן 19 מקרית מוצקין, לוחם שריון בגדוד 9, שהלך לעולמו ככל הנראה לאחר שספג הרעלת גזים מגנרטור בקרבתו ישן. שני לוחמים נוספים נפגעו באורח קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי.

האירוע נמצא תחת חקירת מצ"ח, ומחקירה ראשונית עולה כי הלוחמים ישנו הלילה ברפיח עם גנרטור עובד בחדרם, שאותו חיברו למאוורר בגלל החום הכבד. על פי הערכה ראשונית, הגנרטור פלט גזים רעילים, מהם השלושה נפגעו ואיבדו את הכרתם. בשל מחסור בחמצן, נחנקו החיילים וסבלו מהרעלת גזים קשים. בשעות בוקר מצאו אותם חבריהם ליחידה והזעיקו למקום צוותי רפואה. דואק נהרג, ושני הלוחמים האחרים פונו לבית החולים במצב קשה.

מפתיעים את חמאס ממערב: כך הפך עם חיל הים לשובר שוויון במערכה
מאות הגיעו לקבורת החייל סמ"ר תומר אחימס ז"ל שגופתו הושבה מעזה

ציקי אבישר, ראש עיריית קריית מוצקין: "בצער רב אני מעדכן על נפילתו בדמי ימיו של בן הקריה, נועם דואק ז"ל. נועם, כמעט בן 20, לוחם סדיר בשריון בחטיבה 401, נפל הבוקר במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. חקירת מצ"ח נפתחה בעקבות חשד לשאיפת גזים רעילים. אני משתתף באבלם הכבד של בני המשפחה. אני מחזק את ההורים אסנת ושלי, האחים דור ורז, בת הזוג עמית שוורץ, חבריו ומוקיריו. עיריית קריית מוצקין תעמוד לימין המשפחה ותלווה אותה בשעתה הקשה".