על רקע פגישותיו של רוה"מ בנימין נתניהו עם ג'ו ביידן, דונלד טראמפ וקמלה האריס בימים האחרונים, גורם מערבי, פלסטיני ושני מקורות מצריים מוסרים כי ישראל מתכננת שינויים במתווה שחרור החטופים והפסקת הלחימה בעזה המתוכנן, מה שמקשה על גיבוש העסקה באופן סופי.

בתחבולות תעשה לך מלחמה: המחבל נעצר וחשף את הסוד שחמאס ניסה להסתיר
הפלסטינים בהלם, ולא מאמינים שנתניהו זועק על ה-7 באוקטובר בקונגרס

ישראל אומרת כי יש לבצע הליך סינון עם חזרתם של העקורים הפלסטינים לצפון ותחילת הפסקת האש, וכי היא נסוגה מהסכם שיאפשר לאזרחים שברחו דרומה לחזור בחופשיות הביתה, כך על פי דיווח של ארבעה מקורות לסוכנות הידיעות "רויטרס". 

גורם מערבי מסר כי בישראל "רוצים לבצע מנגנון בדיקה של אוכלוסיות אזרחיות שחוזרות לצפון עזה, שם הם חוששים שאוכלוסיות אלו יוכלו לתמוך בלוחמי חמאס שנותרו מבוצרים באזור. ישראל מודאגת לא רק מלוחמי חמאס שיחליקו חזרה צפונה, אלא מפעילים שמצויים בקרב אזרחים המספקים תמיכה סמויה לקבוצה השולטת בעזה".

מקורות פלסטינים ומצריים הוסיפו כי חמאס דחו את הדרישה הישראלית החדשה הזו. נקודה נוספת המהווה קושי בגיבוש ההסכם היא דרישתה של ישראל לשמור על השליטה בגבול עזה עם מצרים, סעיף שמצרים הספיקה להוריד מהפרק כבר בעבר. 

מלשכת רוה"מ, משרד החוץ המצרי והבית הלבן סירבו להגיב על הדרישות החדשות של ישראל. בכיר חמאס סאמי אבו זהרי מסר כי "נתניהו עדיין מתעכב, אין שינוי בעמדתו עד כה". 

"יש כמה דרישות מצד החמאס וכמה דרישות מצד ישראל. אני חושב שנראה התהוות של הדברים במהלך השבוע הקרוב", מסר גורם אחר. בכיר בממשל ביידן ציין כי נתניהו וביידן נמצאים בשלבים האחרונים להשגת עסקה. ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, טען כי "אנחנו קרובים יותר עכשיו ממה שהיינו בעבר", והוסיף כי עדיין "נותרו פערים". 

על כל אלה ערער אבו זהרי ואמר: "הממשל האמריקני מנסה לכסות על ערעור ההסכם על ידי נתניהו, באומרו שיש דברים שנדרשים משני הצדדים. זה לא נכון".