ברק רביד דיווח בוואלה היום (שישי) כי ראש המוסד דדי ברנע ייסע לרומא שבאיטליה ביום ראשון, ושם ייפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כחלק מהמאמצים לדחוף את המשא ומתן על עסקת חטופים "אל מעבר לקו הסיום", כך אמרו בכירים אמריקאים וישראלים.

עם זאת, מקור שמעורה בנושא דיווח לוואלה כי הפגישה ברומא תתמקד בעיקר באסטרטגיה להמשך הדרך, ולא צפויה לכלול משא ומתן מפורט על הפערים הנותרים. כמו כן, בשלב הזה, ראש השב״כ רונן בר וראש מפקדת החטופים בצה״ל האלוף במילואים ניצן אלון לא צפויים להצטרף לנסיעתו של ראש המוסד.

שליטה אסטרטגית בציר פילדלפי: המפתח ליציבות בעזה

משפחות החטופים בוושינגטון (צילום :דני טננבאום,לירי אגמי,אמנון שמי)

"אני לא צופה שהפגישה ברומא תוביל לפריצת דרך", אמר בכיר ישראלי בדיווח בוואלה, כיוון שלדבריו, "אין סימנים לכך שהלחץ של ביידן על נתניהו שכנע את ראש הממשלה לרכך את דרישותיו הקשוחות החדשות ואלה נותרו חלק מההצעה הישראלית המעודכנת שממתינה להישלח לחמאס". גורם ישראלי אמר בדיווח: "נתניהו רוצה עסקה שאי אפשר להשיג. כרגע הוא לא מוכן לזוז ולכן אנחנו עלולים להגיע למשבר במשא ומתן ולא לעסקה". ה-CIA סירב להגיב לדברים.

נזכיר כי כרגע, ישראל אמורה להעביר את עמדתה המעודכנת למתווכות. בתוך כך, ביום חמישי אמר ביידן למשפחות החטופים האמריקאיות כי הוא מתכוון "להמשיך לדחוף להסכם" בזמן שנשאר ועד סיום תפקידו. כמו כן, טרם פגישתו של ביידן ונתניהו בבית הלבן, דווח כי בבית הלבן עושים מאמצים ללחוץ על ממשלת ישראל לקבל את העסקה - ובתוכה גם על נתניהו, בביקורו בארה"ב.

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן ומשפחות החטופים (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן ומשפחות החטופים (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

כמו כן, משפחות החטופים אמרו לאחר הפגישה עם ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, כי הן "יותר אופטימיות מבעבר" שעסקת החטופים והפסקת האש בעזה עשויה להתקדם בימים הקרובים.

כמו כן, במהלך פגישתם בבית הלבן ביום חמישי, התחייב נתניהו לביידן שישראל תשלח בתוך יומיים הצעה מעודכנת לארה"ב ולמתווכים הקטרים והמצרים, ואלו יעבירו אותה לחמאס - אמר בכיר ישראלי ל"וואלה". נתניהו הקשיח את עמדתו והוסיף דרישות חדשות הכוללות הקמת מנגנון לניטור תנועות נשק וחמושים פלסטינים, ושמירה על השליטה הישראלית בציר פילדלפי בגבול עזה-מצרים.

אבל גם אחרי כמעט שלוש שעות של שיחות עם נתניהו, ביידן ויועציו לא בטוחים אם ראש הממשלה באמת רוצה עסקה או רק משחק על הזמן כדי למנוע מהקואליציה שלו לקרוס, כך אמר מקור שמעורה בנושא לברק רביד מ"וואלה. "הנשיא ביידן הביע בפגישתו עם נתניהו את הצורך לסגור את הפערים שנותרו, לסכם את העסקה בהקדם האפשרי, להחזיר את החטופים הביתה ולהגיע לסיום בר-קיימא של המלחמה בעזה", נכתב בהודעת הבית הלבן.

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

כמו כן, גם טראמפ הביע את דעתו בעניין. בפגישתם של הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בהווה, דונלד טראמפ, וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אמר טראמפ בנוגע לחטופים: "חייבים להחזיר אותם במיידי, אין סיכוי שהם במצב טוב". נתניהו השיב לו: "הייתה התקדמות בעקבות הלחצים הצבאיים, נקווה שזה יספיק כדי להביא לפריצת דרך".