ברשתות הערביות דווח היום (שבת) כי 30 בני אדם נהרגו בתקיפת בית הספר חדיג'ה בדיר אל בלח שברצועת עזה. צה"ל התייחס לדיווחים הפלסטיניים ומסר כי "מדובר במתחם פיקוד ושליטה של חמאס - שהוסווה בתוך המתקן החינוכי במרכז רצועת עזה".

צה"ל מסר כי "מרחב התשתית שימש כמקום מסתור עבור מחבלי חמאס וממנו קודמו והוצאו לפועל מתווי טרור שונים נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. במקביל, במתחם פותחו ואוחסנו אמצעי לחימה רבים".

עוד נמסר, כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות וצרכי טרור".

מוקדם יותר היום הודיע צה״ל כי הוא מתכוון להרחיב את הפעולה שלו בח'אן יונס וקרא לעשרות אלפי אזרחים הנמצאים באזור הדרומי של המואסי להתפנות מהמקום. בצה״ל אמרו כי עקב פעולות טרור רבות וירי טילים ומרגמות לעבר מדינת ישראל מהשכונות הדרומיות של ח'אן יונס, ״השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה הינה ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו ארגון הטרור חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי״- אמר דובר צה״ל.

בצה״ל ציינו כי האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. גורמי המנהל האזרחי שיגרו החל מהבוקר את ההודעות לפינוי התושבים באמצעות כרוזים, חיוג לטלפונים וכן הודעות אלקטרוניות שהעביר צה״ל דרך הטלפונים הניידים וכן בכלי התקשורת המקומיים.

הרמטכ"ל בח'אן יונס: "הכוחות עברו ליד גופות החטופים בעבר - ולא ידעו"  
ירי מטווח קצר וסיוע קריטי בחילוץ החטופה: לחימת התותחנים בעומק הרצועה

מפה פינוי אוכלוסיה אזרחית חאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
מפה פינוי אוכלוסיה אזרחית חאן יונס (צילום: דובר צה''ל)

בהודעות נאמר בין היתר כי צה״ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן הוא קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונות הדרומיות של ח'אן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי. 
 
בצה״ל אמרו כי הוא ימשיך לפעול נגד ארגון הטרור חמאס שעושה שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי לפעילות ותשתיות הטרור שלו, וכן מציינים כי במסגרת פינוי האוכלוסייה הועברו מסרים למקבילים במערכת הבריאות הפלסטינית וגורמי הקהילה הבינלאומית כי אין צורך לפנות את בתי החולים שבמרחב ההומניטרי.

מפה פינוי אוכלוסיה אזרחית ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)  
בצה״ל לא ציינו את היקף הפעילות של אוגדה 98 במרחב דרום המואסי. כזכור בתחילת השבוע החל צה״ל לתמרן מחדש באזורים המזרחיים של ח'אן יונס. במהלך הפעילות הגיעו הכוחות בעקבות מידע מדויק שהעביר השב״כ למנהרה שבה נמצאו גופותיהם של חמשת החטופים שנרצחו במתקפת השבעה באוקטובר.