צה"ל הודיע הבוקר (שבת) כי כטב"ם ששוגר משטח לבנון יורט במרחב המים הכלכליים של ישראל. בהודעה נכתב כי ספינת טילים משייטת 3 של זרוע הים, בשיתוף חיל האוויר, יירטה את הכטב"ם. 

בצה״ל מעריכים כי הכטב"ם ששיגר חיל הים כוון לפגוע באסדות הגז "כריש" או "לוויתן". הספינה של חיל הים מסוג סער 6 ששומרת על שתי האסדות בצפון הארץ זיהתה את הכטב"ם, ו"כיפת ברזל" ימית של הספינה ירטה אותו.

בעולם האמיתי, הקסם של נתניהו הוא לא יותר מאשליה רגעית | אנה ברסקי
צה"ל קורא לאוכלוסייה שנותרה בדרום ח'אן יונס להתפנות: "השהות מסוכנת, נפעל בעוצמה"

בצה״ל מבצעים תחקיר מקיף של האירוע שמוגדר ״אירוע אסטרטגי״.

ביום רביעי פרסם חיזבאללה סרטון של כטב"ם שריחף מעל בסיס רמת דוד בצפון וצילם את מסלולי ההמראה והנחיתה, כמו גם מערכות הגנה אווירית ובכלל זה סוללת "כיפת ברזל".

בצה"ל ציינו כי מדובר ב"פיגוע תודעתי", ומדובר צה"ל נמסר כי "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. פעילות הבסיס לא נפגעה. צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

גורם בצה"ל אמר כי ניתן היה לקבל את אותם תמונות גם באמצעות לוויינים, אולם יש לציין כי החדירה לעומק המרחב מטרידה. בעבר טענו בחיל האוויר כי הם נמנעו ליירט כטב"ם מצלם על מפרץ חיפה מחשש לדרמת נזק משני משמעותי בשל היירוט באזור מיושב ומתועש. אלא שבמקרה של בסיס רמת דוד ששוכן בעמק יזרעאל לא ברור מדוע לא שוגרו לעבר הכטב"ם אמצעי יירוט.