בצה״ל אומרים בעקבות ירוט הכטב״ם מעל המים הכלכליים של ישראל הבוקר (שבת) כי הוא בוצע במרחק רב מאסדת הגז "כריש" ולא נשקפה סכנה לאסדה.

בצה״ל טרם נקבע אם מדובר בכלי טיס הפועל למשימת איסוף או כלי טיס מתאבד עם נפץ והנושא נמצא בתחקיר בחיל האוויר.

לקראת פגישת המו"מ ברומא: אופטימיות זהירה בעולם הערבי
מה עבר לה בראש? המפתח לפיענוח רצח של ילד בן 6 ע"י אמו | לירז מרגלית

בנוסף אומרים כי ספינת הטילים "סער 6" ביצעה את היירוט באמצעות מערכת "כיפה ימית" וגילתה את הרחפן באמצעות יכולות גילוי מתקדמות שהותקנו בספינה. 

צה"ל קבע כי חיזבאללה עומד מאחורי ההתקפה ולטענת צה״ל מדובר בכלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור שהגיע משטח לבנון ונע במרחב המים הכלכליים של שטח הארץ.

בצה״ל שיבחו את פעילות לוחמי הספינה של חיל הים שזיהו, עקבו וירטו את כלי הטיס.

יירוט הכטב"ם שכוון לאסדת הגז (צילום :דובר צה"ל)

"צה״ל פגע וחיסל יותר מ-500 מחבלי חיזבאללה בלחימה", אמר אתמול מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין. רק לשם השוואה, זה בערך המספר של מחבלי חיזבאללה שנהרגו במהלך מלחמת לבנון השנייה. אז, ב-2006, המספר הזה הביא את חיזבאללה לעצור את הלחימה. אבל כרגע, למרות הפעילות הנחושה של צה״ל בצפון, ולמרות המגבלות המבצעיות שקבע הדרג המדיני לצה״ל - חיזבאללה לא מראה סימני שבירה.

אתמול בשעות הצהריים חיסל צה״ל שני מחבלי חיזבאללה בכפר מרכבה בדרום לבנון. החיסול התאפשר לאחר שכוח 879 של יחידת האיסוף זיהה את השניים נכנסים למבנה בכפר הצמוד לגבול ישראל. תוך דקות ספורות, כלי טיס של חיל האוויר פגע במבנה ובשני המחבלים. יצוין כי רק בשבוע החולף חיסלו צה״ל בדרום לבנון בדרך דומה 15 מחבלי חיזבאללה.