אסון קשה ביותר אירע היום (שבת) בצפון רמת הגולן כאשר רקטה ששוגרה מלבנון נפלה במגרש הכדורגל של מג'דל שמס במהלך משחק ילדים. בעקבות הפגיעה הישירה, עשרה נהרגו ועשרות נפצעו.

אנוואר, תושב מג'דל שמס, סיפר ל-״מעריב״ על רגע הפגיעה במגרש הכדורגל בכפר: ״מעולם לא הייתה נפילה בכפר שלנו, ולמרות האזעקות בתקופה האחרונה הקפדנו לשמור על שגרת חיים רגילה עד כמה שניתן. ארגנו משחק כדורגל של שבת, עם הרבה ילדים - ביניהם ילדי השכנים שלי".

בצה"ל נערכים לתגובה: "הורגים מחבלים בזמן שחיזבאללה הורג ילדים"
זעם בצפון: ״עד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה רה"מ ימשיך להתעלם"

"היו הרבה ילדים במגרש. היום באירוע נשמעה אזעקה וממש שנייה לאחריה נשמע פיצוץ מטורף, לא היה סיכוי למצוא מקום ממוגן בטווח ההתרעה הקצר הזה. המראות היו מזעזעים״, שיתף בצער, ״היו ילדים שנפגעו באופן ישיר מהרקטה, לא היה סיכוי להציל אותם. הם מתו במקום״.

עוד הוסיף, ״אני לא מבין, זו ממש הפקרות. כבר תקופה ארוכה שאנחנו סובלים כאן, לא מפונים וגם לא ביקשנו להתפנות אבל חייב לשים סוף לתקיפות של חיזבאללה. כרגע צה״ל לא פועל בחוזקה מול חיזבאללה - והמצב חייב להשתנות, אחרת ימשיכו להיפגע ישראלים. המראות האלה הזכירו לנו את ה-7 באוקטובר״.

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

היבא אסעד, תושבת מג׳דל שמס שביתה שיחקה במגרש רגע לפני אירוע הפגיעה הישירה, משחזרת: ״הילדה שלי, בת ה-13, הייתה במגרש רגע לפני שקרה הפיצוץ. ממש עשר דקות לפני פגיעת הרקטה, התעקשתי לאסוף אותה כדי שתבוא איתי לאירוע משפחתי. היא רצתה להישאר שם ולהמשיך לשחק באימון, אך התעקשתי לקחת אותה".

"יכול להיות שאם לא הייתי מתעקשת על כך - היא לא הייתה איתי כאן. כמה דקות לאחר מכן התרחשה הנפילה, וחבריה אשר נשארו במגרש - נרצחו. כעת הבת שלי נמצאת בהיסטריה, צורחת, היא לא מעכלת שחבריה אינם בחיים יותר. גם חברים של הבן שלי נפצעו שם. זו מכה קשה מאוד, שקשה לתאר במילים, במיוחד כשבכפרים הדרוזיים כולם מכירים את כולם״, היא מספרת. 

עוד ציינה, ״אני אישית מאשימה את ממשלת ישראל - המצב הזה היה יכול להימנע ולהיחסך מאיתנו אם היו דואגים לביטחון האזרחים ותוקפים כהוגן את חיזבאללה. למה אנו צריכים לשלם את המחיר, לאבד ילדים תמימים שיצאו לשחק במגרש כדורגל - ונאלצים לחזור בארונות? המראות היו קשים, ראינו ילדים פצועים על הרצפה, אירוע כזה מעולם לא התרחש בכפרים שלנו. לא מגיע לנו ולאף אחד במדינת ישראל לחוות דבר כזה".

"הממשלה חייבת לקחת אחריות, כולנו בכפר מלאי פאניקה, חרדות וטראומות״, מתארת היבא, שהייתה גם עדה לאירוע הקשה בו נרצחו נועה וניר ברנס ז״ל מפגיעת הכטב״ם ברכבם ברמת הגולן, ״בשבועות האחרונים הייתי עדה למראות מזעזעים שקשה לתאר, נכחתי באירוע בו נהרגו הזוג מקיבוץ אורטל ברכבם, האוטו שלי היה 50 מטרים מרכבם והייתי עדה לרגע הפיצוץ. כמה עוד נוכל לסבול? המצוקה הרגשית היא ענקית״.

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

אחד ממובילי מטה "נלחמים על הצפון", רפאל סלאב, אמר כי "נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן. הטבח המחריד בילדי מג'דל שמס עבר את כל הקווים האדומים והשחורים. זו תוצאה של מדיניות ההכלה הרופסת בחודשים האחרונים"

לדבריו, "הירי היום לא שונה ממה שראינו פה בחודשים האחרונים, הוא שונה בתוצאה. כך היה עם רצח בני הזוג ברנס. חיזבאללה לא מורתע ולא חושש, ואף ניסה לשגר היום כטב״ם לאסדת הגז. טילי חיזבאללה לא מבדילים בין יישובים מפונים ללא מפונים, ובין דם לדם. אנחנו מתריעים על זה כבר חודשים. אנחנו מחבקים את העדה הדרוזית בשעותיה הקשות, ומצפים ממשלת ישראל לפתוח במלחמה עצימה מול חיזבאללה ולבנון. הגיע הזמן לצאת, לגבות מחיר ולנצח".

חבר נוסף במטה, מתן דודיאן, תקף: "כמה דם צריך להישפך כדי שתפנימו? במשך 10 חודשים צעקנו בכל מקום אפשרי, והיום הקשה מכל הגיע. התמונות קשות מנשוא בדיוק כמו 7 באוקטובר. יותר מ-30 פצועים ו-11 נרצחים. שמענו את ראש הממשלה בקונגרס אומר שקיימת גם 'דרך אחרת', ואנחנו אומרים שהדם של ילדינו לא הפקר. אנו קוראים לצאת לפעולה צבאית מיידית ולא להסתפק בתגובה רופסת. ראש הממשלה ושר הביטחון מוכרחים לתת את ההוראה לפתיחת אש בלבנון כנגד חיזבאללה מבעוד חזרתו של נתניהו. סיימנו לשתוק".

לימור עציון, חברת המטה שפונתה משלומי, הוסיפה: "היום הנורא ממנו חששנו הגיע. קראנו ויצאנו לרחובות, והתחננו להפסיק את מדיניות ההכלה מול ארגון הטרור חיזבללה. הפעם זה פגע לנו בבטן - ילדינו שילמו מחיר כבד. אנו קוראים לממשלת ישראל להכניע את ארגון הטרור. די להפקיר את תושבי הצפון. דם ילדינו לא הפקר".

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

פורום מגן עוטף לבנון מסר: "הערב שוב נוכחנו לדעת את מחיר ההפקרות המתמשכת בצפון ובגולן, והפעם מי ששילמו בחייהם הם ילדים שבסך הכל רצו לשחק כדורגל עם חברים. שום מדינה מתוקנת בעולם לא הייתה מקבלת את המציאות שמתקיימת בצפון הארץ כבר כמעט עשרה חודשים, אבל בישראל מסתבר שיש צפון ודרום, ויש גוש דן".

"האם הפעם נחצה אותו קו אדום שהגדירה ממשלת ישראל, או שמא חייהם של ילדי הצפון הותרו? אנו קוראים לממשלת ישראל ולדרג הביטחוני שוב - תתעוררו ומיד. דמם של ילדי מג'דל שמס ושל כלל נרצחי ומשלמי מחיר מדיניות ההפקר בצפון - שווה לדם נרצחים בתל אביב", הוסיפו.

ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר אמר בזירת האירוע: "הפגיעה הקשה במג'דל שמס היא אסון שלא היה צריך לקרות. התרענו שוב ושוב, וגם לאחר שנהרגו נועה וניר ברנס ז״ל. איך איפשרנו לילדים להיהרג במשחק כדורגל? הלב של תושבי הגולן עם המשפחות ועם אנשי מג׳דל שמס, שכנינו היקרים. זהו כאב בלתי נתפס".

לובי 1701 מסר: ״הטבח המחריד בילדיי ישראל היום במגרש הכדורגל במג׳דל שמס מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. התמונות הקשות של חלקי גופות ילדים,  שכל חפצם היה לשחק במגרש החזירו את כולנו לתמונות ה7.10. נאומים בקונגרס זה נחמד, אך כעת הזמן לשים את הדיבורים בצד ולהתמקד במעשים אמיתיים, הגליל והגולן בוערים, מדינת ישראל מאבדת את הצפון, התושבים מאבדים את ביתם. כל יום מחריף את המצב יותר, נדרשת החלטה ומעשים עוד הלילה, עכשיו! אין להמתין לחזרת ראש הממשלה ולהתחיל בגרירת הרגליים שהורגלנו אליה״.