פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית הגיבו לאירוע הקשה של נפילת הרקטה במג'דל שמס שבצפון הגולן הערב (שבת) שבו נהרגו לפחות עשרה ונפצעו עשרות, רובם ילדים ונערים בגילאי 10-20.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: ״הלב נשבר לנוכח האסון המזעזע והנורא בכפר הדרוזי מג׳דל שמס. אין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים הצעירים שאיבדו את חייהם על לא עוול בכפם. חיזבאללה שמחומש וממומן ע"י איראן לא מבחין בין ילד למבוגר. בין חייל לאזרח. בין יהודי למוסלמי או דרוזי או נוצרי״.

״מחבלי חיזבאללה פגעו ורצחו היום באכזריות ילדים שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל. ולא שבו. העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו מול מתקפות הטרור של נסראללה שמגיעות בשליחות ציר הרשע באיראן. מדינת ישראל תגן בתקיפות על אזרחיה ועל ריבונותה. אני שולח תפילה להחלמת הפצועים, מחבק בדמעות את אחינו ואחיותינו האבלים במג׳דל שמס ומבקש לחזק אותם בשעה הקשה הזו לעמנו״.

תושבי מג'דל שמס מעידים: "המראות האלה הזכירו לנו את ה-7 באוקטובר"
בצה"ל נערכים לתגובה: "הורגים מחבלים בזמן שחיזבאללה הורג ילדים"
יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון: "ממשלת החורבן ממשיכה להקריב את אזרחי מדינת ישראל"

חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה כי: ״ממשלת ימין שלא מפגיזה ברגעים אלה ממש התקפות ללא רחם בדרום לבנון מביישת את המנדט שניתן לה. ילדים מוטלים מתים במג׳דל שמס זו נקודת אל חזור. נמאס לי מזמן מרפיסות והכלה. ואם צמרת צה״ל לא מכריזה מלחמת התשה ארטילרית על דרום לבנון אז תפקיד הממשלה לקרוא להתקפה מאסיבית עכשיו. קצינים בכירים מאשרים לי שיש כח אדם ויש חימושים והם ערוכים למלחמה בצפון, אלא שהצמרת לא רוצה עוד מלחמה. אז זהו. אני רוצה. אין עוד ברירה. אני רוצה ריסוק דרום לבנון. מזמן״.

השר איתמר בן גביר אמר כי ״מאז ה-8 לאוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב - הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול החיזבאללה.  היום אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת - אנחנו במלחמה. אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש - מלחמה בצפון עכשיו!״

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: ״משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן היום במג׳דל שמס, ומתפלל לחייהם ולהחלמתם של הפצועים. אמרנו את זה בקבינט כבר לפני חודשים - הגיע הזמן לחתור למתווה חטופים, ולהעביר את המערכה צפונה. מי שמושך זמן, משלם קודם כל בחיי אדם - של החטופים, ושל תושבי הצפון. הוא משלם גם בפגיעה בהרתעה, בכלכלה ובחוסן החברתי. הזמן נגמר״.

יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיב לאירוע והטיל את האחריות המלאה על מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה: ״האחראי על הירצחם של ילדים ונערים רבים במג׳דל שמס הוא נסראללה, והגיע הזמן שהוא ישלם את המחיר.״

שר החוץ ישראל כץ אמר הערב בראיון ל'פגוש את העיתונות' כי ״אנחנו מתקרבים למלחמה כוללת מול חיזבאללה והתגובה לאירוע הזה תהיה בהתאם. כל מי שצריך להיערך - נערך. יהיו מחירים בחזית ויהיו מחירים בעורף, אבל אנחנו נמצאים בנקודת תפנית״.

יו"ר הדמוקרטים ומפקד פיקוד צפון לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן בעקבות הפגיעה במג'דל שמס: "תנחומי למשפחות, איחולי החלמה לפצועים, אנחנו נדע להגן על ישראל במעשים כאן ולא בדיבורים מוושינגטון".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו ואמר: ״ראש הממשלה נתניהו צריך בשעות כאלה להיות בישראל ולקחת חלק בניהול המלחמה. העובדה שטרם החליט על חזרה לישראל היא עוד הוכחה מבישה לניתוק המוחלט שלו ובעיקר לזה שלא אכפת לו משום דבר חוץ מעצמו״.