אחרי הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ונפצעו עשרות בני אדם, אמיר אבו סלאח, תושב המועצה המקומית שחמישה מבני משפחתו נפגעו באירוע, התראיין היום (ראשון) לתכנית הבוקר של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM ואמר: "לא ראיתי דבר כזה בחיים. כמו זירת פיגוע. הייתי בחוץ ורצנו לשם. זה מראה שקשה מאוד לתאר. כל הכפר באבל וזה יהיה לתקופה ארוכה. ייקח לנו הרבה מאוד זמן לצאת מזה".

פג'ר, אמיר, חאזם, ג'ון, איזיל, פיניס, יזן, אלמא, נאג'י, מילאר ונאזם: אלו הנרצחים במג'דל שמס
ראש נפץ של 50 ק"ג: זה הטיל הקטלני שחיזבאללה ירה לעבר מג'דל שמס

על ההתרחשות בזירה הוא מספר: "הגעתי לשם שלוש דקות אחרי, אני גר קרוב. שמענו את הנפילה יחד עם אזעקה, כי אין אצלנו זמן כניסה למקלט. אצלנו נכנסים כששומעים אזעקה אבל אין לך אפילו 20-30 שניות".

"לצערי הרב מי שהיה צריך להגיע בזמן לא הגיע. מי שטיפל בשטח ב-20 הדקות הראשונות היו תושבי הכפר: רופאים, חובשים ופרמדיקים. היו צריכים להגיע ממד"א ומהצבא, ולקח להם בין רבע שעה לעשרים דקות". 



אבו סלאח המשיך וסיפר על רגעי הפינוי הקשים: "אחרי זה היה פינוי במסוקים ובאמבולנסים, אבל גם תושבים פינו פצועים ברכב שלהם למוקד הכי קרוב. יש תחנת מד"א במסעדה, אבל זה לא מספיק לכל האוכלוסייה ברמת הגולן".

"הרופאים באו מהבית שלו עם ציוד. אנשים לא הכילו את גודל האסון שקרה -  אני אחד מהם. כל השכונה רצה לשם. זה 200 מטר מהבית שלי. אני לא מורשה לטפל בפצועים, אבל עשיתי את מה שאפשר לעשות שם. אתה מגיע לשטח ואתה בהלם. קופא במקום".

"הנערים בני שמונה עד שתים עשרה, ואחד בן 15-16. כולם ילדים שבשישי-שבת משחקים קבוע כדורגל פה בכפר. זה אירוע מצער מאוד", הוא שיתף בכאב. 

על הציפיות מהגורמים המדיניים ומהצבא הוא אומר: "אנחנו בצפון, דרוזים ויהודים משפחה אחת גדולה, וכולנו מצפים לתגובות חריפות, אבל הממשלה אומרת 'קו אדום'. כל קו אפשרי נחצה מזמן. אנחנו מבקשים תגובה חריפה פי עשר מיידית".

"אנחנו מבקשים תגובה מיידית על מה שהיה פה. קרה מחדל. זה לא היה צריך להגיע. אנחנו בשביל מדינת ישראל שטח פתוח? היתה פה אזעקה קצרה מאוד, והילדים לא הספיקו להיכנס למיגונית. כיפת ברזל היתה צריכה ליירט את זה באוויר".

"אף אחד לא יגיד לי שלא ציפינו לזה. לא ציפית שיזרוק לרמת הגולן, לקצרין, לגליל העליון? הוא אתמול אשכרה אמר ש'לא ציפינו שיהיו נפילות ברמת הגולן'. אני לא יודע אם לבכות או לצחוק. ההלוויות יתקיימו היום במג'דל שמס ב-11 בבוקר. תהיה הלוויה המונית משותפת. אמן שנעבור את זה ביחד, וכל החטופים יחזרו הביתה".

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

"נקמה היא לא תכנית עבודה"

בהמשך שוחח תא"ל (מיל') אמל אסעד, סגן מפקד יחידת הקישור ללבנון לשעבר, ואמר ב-103FM כי "מדינה לא צריכה לעבוד מתוך רגש נקם. צריכה להיות מנהיגות שתתכונן, תתכנן ותבנה אסטרטגיה לפני שמתחילים לשטח או, לנקום כי נקמה היא לא תכנית עבודה. גם לי יש רגש שצריך מיד ללכת ולנקום ולהעיף את הראשים של נסראללה ושותפיו. מנהיגות עבודת מהשכל שאומרת בוא תנשוך שפתיים, לעצור לנשום ולעשות בשכל ולא מהבטן". 

"כואב לי על מה שעם ישראל עובר, ועוד יותר כואב לי שאין אופק למה שיהיה. מה הלאה? אם נסתכל למציאות בעיניים ונגיד שיש מציאות שצריך לפתור נמשיך לדמם. "אנחנו חיים טוב עם המשקפיים הוורודים שלנו: מחכים לנסראללה שיעשה משהו ואז מגיבים; מחכים לסינוואר שיעשה משהו ואז מגיבים. אין לנו מנהיגות שתיתן דוגמה אישית, אין לנו מנהיגות שלא תעבור מתוך רייטינג. מי שהביא אותנו לפה לא יכול להוציא אותנו משם. יתחילו עכשיו להפציץ, ולשטח עד שנבין שיש מציאות שצריך להסתכל עליה בעיניים ולפתור אותה", הוסיף.

על מצב הדרוזים באזור ובישראל אמר כי "יש מערכת מאוד רגישה בין הדרוזים לפלגים בתוך לבנון ובתוך סוריה. למרות שמצבם לא טוב, לא מבחינה כלכלית או צבאית, הם ידעו תמיד להגן על עצמם, ולשמור על אדמתם. כך גם בישראל למרות בן גביר: ממשיכים פה לנתק זוגות צעירים וחיילים משוחררים מבתיהם מחשמל".

"אני לא יכול לשמוע את הסיסמאות של כל המנהיגים שלנו שמדברים, מדברים ומדברים. פעם ערפאת היה מצהיר ומדינת ישראל היתה עושה. היום אנחנו מאיימים, והם עובדים. אל תאיים, תעשה. עזוב אותי מהסיסמאות האלה. לא אני ולא כל עם ישראל - זה לא מתאים למנהיג שהמדינה שלו חשובה לו", הוסיף.