דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עורר סערה וגל של ביקורות לאחר שאמר בהצהרה מזירת הטבח במג'דל שמס כי במערכת הביטחון לא חשבו שחיזבאללה ירצח ילדים במגרש כדורגל. הגרי אמר כי "איש לא חשב שארגון טרור רצחני ירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים, איש לא דמיין דבר כזה".

בתגובה, כתב ח"כ אביגדור ליברמן כי "כך נראית הקונספציה. כשדובר צה״ל מצהיר שבצה״ל לא חשבו שחיזבאללה יירה על מגרש כדורגל, זה מזכיר לי את אותם קצינים בכירים בצה״ל שהודיעו ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה שחמאס מורתע ולא מעוניין בהסלמה".

פג'ר, אמיר, חאזם, ג'ון, איזיל, פיניס, יזן, אלמא, נאג'י, מילאר ונאזם: אלו הנרצחים במג'דל שמס
צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון; הרמטכ"ל: "נפעל בכל האמצעים"

ח"כ אביחי בוארון: זו איננה פליטת פה, אמירתו של דובר צה״ל 'איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים, איש לא דמיין דבר כזה' מוכיחה בפעם המי יודע כמה שעדיין, גם אחר ה-7 באוקטובר, הקונספציה של הפיקוד הבכיר בצבא חיה ובועטת, והטבח הבא פשוט מחכה לנו מעבר לפינה".

בארגון "תורת לחימה" הגיבו: "בעוד כמה זמן יאמר דניאל הגרי 'איש לא דמיין שארגוני טרור יכנסו לכפר סבא ויערכו טבח בנשים וילדים'. כי עם מחלת הנפש הפרוגסיבית בה לוקים בכירי צה"ל הנוכחיים העוורים והחרשים, זה מה שיקרה חלילה. להעיף ולהחליף בהול". העיתונאי יאיר קראוס כתב: "אני יכול להבין בהחלט את עקורי הצפון שחוששים כי גם אחרי המלחמה לא יהיה צבא שיגן עליהם. אם בצה"ל לא חשבו ולא דמיינו תרחיש כזה, מה נאמר".

בהמשך, פרסם הגרי התנצלות: "הניסוח בו בחרתי היה שגוי. אני מבקש להבהיר כי כוונתי בדבריי הייתה להמחיש את האכזריות של ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>