בעקבות הפגיעה הקשה במג׳דל שמס, תושבי הצפון ממטה ״נלחמים על הצפון פנו הבוקר במכתב דחוף לדובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי, בו הם הגיבו לדבריו על כך שאף אחד לא ציפה לפגישה הקשה, וביקשו להתריע על פגיעות נוספות.

״אסון בלתי נתפס״, פתחו התושבים את מכתבם. ״חייהם של 12 ילדים שכל ׳חטאם׳ הוא להיות תושבי מדינת ישראל נגדעו ברגע. משפחות שלמות שחייהן יפסקו, וכאב אישי לכל אחד ואחד מתושבי מדינת ישראל״. לאחר מכן תקפו: ״הזדעזענו לשמוע את דבריך אמש לפיהם אף אחד לא ציפה לפגיעה כזאת, דברים המראים ניתוק מוחלט מההבנה של המצב הקשה בו אנחנו נתונים כבר עשרה חודשים״.

זעם בצפון: ״עד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה רה"מ ימשיך להתעלם"
פגיעה ישירה ברמת הגולן: 12 ילדים נרצחו ועשרות נפצעו במג'דל שמס
שליש ממפוני הצפון והדרום העידו: שינוי לרעה במצבנו הנפשי

לדבריהם, ״גם לטבח השביעי לאוקטובר אף אחד לא ציפה, אבל מאז הפנמנו מול מי יש לנו עסק. אתה בעצמך אמרת שמדובר בארגון טרור רצחני, ואנחנו כאן כדי להתריע: ארגון הטרור יעשה הכל כדי להרוג כל אחד ואחד ממדינת ישראל״. עוד ציינו כי: ״כבר עשרה חודשים שאנחנו שומעים מדי יום את אותן מילים מכובסות על תקיפות עצימות וממוקדות בעזה ובלבנון. זה לא מספיק! יש פה מלחמה נגד ארגון טרור שחייבים להשמיד באופן מוחלט ולטווח הארוך״. 

הלווית הילדים שנרצחו במג'דל שמס (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
הלווית הילדים שנרצחו במג'דל שמס (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

התושבים הוסיפו כי ״אם נלך לפי המשוואה אתמול שטיל אחד הרג 12 אנשים, מלבנון ירו יותר מ-10,000 טילים על ישראל. כלומר, פוטנציאל של 120,000 הרוגים, גברים, נשים וילדים. בלבנון רצו ורוצים להרוג בכמויות כאלו ולכן הם ממשיכים לשגר טילים. אנחנו צריכים להתייחס לכל טיל וטיל כאילו הוא הרג פצע והרס, ואז התפיסה תשתנה״.

לסיום כתבו: ״רק לפני שבוע נפלה רקטה במגרש בדפנה. הדבר היחיד ששונה זה התוצאות. זה הזמן לצאת לתגובה נרחבת בצפון, שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון, ותציל אותנו מהטבח הבא שממתין בפתח״.