מקורות בחיזבאללה אמרו היום (ראשון) לסוכנות הידיעות הגרמנית שהארגון נמצא בכוננות מזה מספר חודשים. "אנחנו בכוננות באופן קבוע והארגון מצפה כעת למתקפה קשה".

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, עלי פיאד, אמר שהארגון מתכונן לכל האפשרויות כולל האפשרות של עימות קרקעי. בנאום שנשא בעיר מרכבא שבדרום לבנון הוסיף פיאד: "להתנגדות הלבנונית יש זכות מלאה להגן על עצמה, דבר שמאפשר לה להשתמש בכל הכלים המצויים ברשותה וכל היכולות שלה, כדי להגן על עצמה, על הקהילה שלה, על האומה שלה ועל המולדת שלה". 

לא עוד דין וחשבון וללא ענבי זעם: חיזבאללה צריך לחטוף כפי שלא חטף עד כה | דני סיטרינוביץ'
צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון; הרמטכ"ל: "נפעל בכל האמצעים"

ויאם והאב, הפוליטיקאי הדרוזי-לבנוני שנחשב למקורב לחיזבאללה קורא להפסקת המלחמה ולא לצאת להרפתקה ולסכן את גורל לבנון. בהודעה שפרסם הבוקר הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק את שפיכות הדמים, האזור נמצא בהר געש ולבנון תשלם את המחיר". במקביל,  משרד החוץ האיראני תקף: "אנו מזהירים את ישראל מפני כל הרפתקה חדשה נגד לבנון, בתירוץ של האירוע במג'דל שמס. ישראל נושאת באחריות העיקרית לתגובות בלתי-צפויות לכל התנהגות טיפשית שהיא עלולה לבצע". שר החוץ הלבנוני לרויטרס: ארה"ב ביקשה מממשלת לבנון לרסן את חיזבאללה.

בהמשך, התייחס חזי סימנטוב ('חדשות 13') לתגובות לתקיפה בעולם הערבי ואמר ב-103FM כי "חיזבאללה בכוננות ספיגה לקראת תגובה ישראלית קשה, שהם מעריכים שהולכת להיות בזמן הקרוב. ישנם דיווחים כי הוא פינה מוקדים חשובים שלו גם בדאחיה, מעוז חיזבאללה בבירות וגם במקומות נוספים. דווח על פעילים בכירים שיצאו למחתרת".

חזי סימנטוב: "נסראללה מפחד שיבואו ויתעמתו איתו. הדברים האלה מפחידים אותו"

 סימנטוב סיפר עד כמה החיזבאללה משקחיע מאמצים בהפצת הנרטיב שלו, כאילו לא הוא שירה את הרקטה הקטלנית לעבר מג'דל שמס אמש: "חיזבאללה הוציא פעמיים הודעות רשמיות, הוא מפרט לטענתו באילו שעות הוא ירה לעבר ישראל. הם טוענים שהם ירו בפעם האחרונה בשעה חמש ועשרים, והם שוב מכחישים כל קשר לירי למג'דל שמס"". גם איראן והחמאס, בני בריתו של ארגון הטרור הלבנוני, מיישרים קו החיזבאללה: "ההבנה שלהם הוא החשש מדעת הקהל בסוריה ובלבנון, בקרב הדרוזים וגם יתר הלא שיעים, שזה יתהפך עליו בצורה כזאת שייצר את מה שחיזבאללה חושש ממנו: חוסר הלגיטימציה להסלמה מול ישראל".

הוא התעכב על האמירה האיראנית המפתיעה בנושא: "האיראנים מזהירים את ישראל מהסלמה רחבה. הם מאיימים בשם לבנון, כאשר הם מתכוונים מבחינתם לעימות בין חיזבאללה לישראלים, החות'ים לישראל, והמליציות הפרו איראניות בסוריה ועיראק עם ישראל. לגבי איראן עצמה הם לא מדברים. אבל איראן מאיימת בשם לבנון, ועולים קולות מתוך לבנון ששואלים: מה קורה פה? מה איראן מאיימת פה בכלל בשם ריבונותה של לבנון?"

אז האם יש לנסראללה אופוזיציה ממשית מבית? סימנטוב מסויג: "ההתנגדות לנסראלה משמעותית, אבל אין לה אפקטיביות בשטח מבחינת כוח חמוש שיבוא ויאיים עליה. נסראללה מפחד שיבואו ויתעמתו איתו. הדברים האלה מפחידים אותו".

עם זאת הוא סבור כי אין לנו מה לבנות על בני ברית בארץ הארזים, לפחות לא בפומבי: "לא כל קשר עם ישראל. גם מי ששונא את נסראללה שנאת מוות, לא ידבר עם ישראל כי הוא ייחשב למשתף פעולה. הם מעדיפים להביע את התנגדותם בתוך לבנון בפעילות שלהם ולא בקשר עם ישראל או בקשר עם המערב".