בצה״ל קיימו במהלך היממה האחרונה שורה של דיונים והוכנו תוכניות תקיפה בתגובה לאסון שאירע אמש במג'דל שמס והערב (ראשון) הציגו לראש הממשלה ולשר הביטחון את תוכניות התקיפה שהכינו כנגד חיזבאללה ומדינת לבנון. הכוונה היא לבצע תקיפה שתגרום לפגיעה משמעותית בחיזבאללה, אולם לא ברמה שתוביל לעימות רב זירתי או לאירוע שידרדר את הלחימה בין ישראל ללבנון.

בצה״ל גיבשו את תיק האישום נגד חיזבאללה באשר לאחריות שלו לטבח במג'דל שמס. בישראל מבינים כי הראיות שנאספו קושרות את חיזבאללה באופן חד משמעי לירי לעבר מג'דל שמס ולכן יאפשרו לישראל לקבל לגיטימציה לתקיפה. דובר צה״ל פרסם הערב את מסלול הטיל הקטלני ששוגר מכפר שבעא וכן הציגו את שברי הטיל בצירוף כיתובים שקושרים אותו לתעשייה האיראנית.

חיסול חסן נסראללה כבר נסגר, ואז הגיעה התפנית | דיווח  
החשש: תגובה קשה של ישראל תגרום לחיזבאללה לשבור את הכלים

מסלול השיגור מלבנון למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)
מסלול השיגור מלבנון למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)

הרמטכ״ל הרצי הלוי התייחס לאסון אתמול ואמר: ״אנחנו יודעים בדיוק מאיפה שוגרה הרקטה. בחנו כאן על חומת מגרש הכדורגל, את שרידי הרקטה, אנחנו יודעים לומר, זו רקטת פלק עם ראש קרב של חמישים ושלושה קילוגרם. זו רקטה של חיזבאללה. ומי שיורה רקטה כזו לתוך שטח בנוי רוצה להרוג אזרחים, רוצה להרוג ילדים".

רקטת פלק 1 ששוגרה למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)
רקטת פלק 1 ששוגרה למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "אנחנו מחזקים מאוד את העדה הדרוזית, היא שותפה אמיצה שלנו, מלאה, בתוך שאר אזרחי ישראל, למלחמה על הבית, הבית של כולנו. אנחנו מחזקים מאוד את תושבי מג׳דל שמס, ואנחנו מחבקים את המשפחות השכולות ומאחלים לכל הפצועים החלמה מהירה והחלמה מלאה".

רקטת פלק 1 ששוגרה למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)
רקטת פלק 1 ששוגרה למג'דל שמס (צילום: דובר צה''ל)

בסיכום דבריו אמר הלוי: "חשוב לי לומר לכם, תושבי הצפון, זו תקופה ארוכה כבר שאתם לא בבתים. אנחנו רואים את הקושי, ואנחנו נפעל בכל האמצעים להשיב אתכם הביתה בביטחון. אנחנו מעלים מאוד את המוכנות שלנו לשלב הבא ללחימה בצפון, אנחנו במקביל נלחמים בעזה. אנחנו יודעים לתקוף גם רחוק מאוד ממדינת ישראל, יהיו יותר אתגרים, אנחנו נעלה את המוכנות. כשיידרש נפעל חזק. החובה שלנו, היא להחזיר את התושבים לצפון בבטחון לבתים, בכל הצפון, גליל ורמת הגולן, חובה מלאה. זה יום קשה, אנחנו נפעל לימים טובים יותר״.

תקיפה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)