הפרשן אהוד יערי דיבר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית בחדשות 12 על מצבה של ישראל מול חיזבאללה בעקבות האסון במג'דל שמס והחששות הגוברים מהסלמה משמעותית עד לכדי מלחמה כוללת

בפתח דבריו אמר יערי: "הנשיא הראשון חיים וייצמן ז"ל אמר שהיהודים הם עם חכם ונבון, אבל צריך גם שכל. ושכל זה לא בדיוק המוצר שאתה מקבל כשהדם רותח. אני שומע את הדיבורים כל היום - חיזבאללה במערכי חירום! אין הפתעה! הם ערוכים, חפורים, הם פינו עמדות, את אותם מוצבים שהם חשבו שהם לא צריכים להיות שם, כולל בסוריה". 

חיסול חסן נסראללה כבר נסגר, ואז הגיעה התפנית | דיווח  
הכל מוכן: צה"ל הציג את תכניות התקיפה בלבנון לדרג המדיני  

תיעוד התקיפה הישראלית בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הוא הוסיף: "חיזבאללה, קודם כל הצליח לסגור שורות עם ההנהגה הדרוזית בלבנון כולה. וליד ג'ונבלאט, המנהיג המנהיג הדרוזי העיקרי בלבנון, מתייצב לצידו קונה את השקרים שלו ביחס לרקטת הפלק 1. ובעניין הזה הם סגרו את הפרצה".

יערי סייג וציין שחיזבאללה "לא הצליחו לעשות את זה ביחס לשאר הדרוזים. בהר הדרוזים בלבנון הייתה היום הפגנת תמיכה במג'דל שמס, עם שלטים ברורים נגד חיזבאללה. מוחמד ראעד אמר - אם ישראל תוקפת היום בגדול אנחנו מגיעים לסופה, והאיראנים נותנים מוזיקת רקע מטהרן".

מסע ההלוויה של הילדים שנרצחו במג'דל שמס  (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
מסע ההלוויה של הילדים שנרצחו במג'דל שמס (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

בסיכום דבריו אמר יערי: "עוד מה שקורה כרגע, וזה בעידוד של חיזבאללה, גורמים שונים מתרוצצים בין הצדדים כדי להבטיח שלא תהיה פה הסלמה רבתי, ואני מעריך שלא תהיה"