עיתון ה"טלגרף" הבריטי דיווח אמש כי חמאס שלח לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סרטונים של עינוי חטופים בשבי, כדי לגרום לאחרון להקל בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בישראל. השר בן גביר אמר בתגובה לדיווח כי "חמאס לא שלח לי שום סרטון".

ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, התייחס לידיעה ב-103FM ואמר כי "זו ידיעה מניפולטיבית שחמאס מנסה לעשות, חמאס נמצא בסוג של רדיפה, עכשיו הם מתלבשים על השר בן גביר, מחר הם יתלבשו על מישהו אחר. בנו. בכל מה שקשור לבן גביר אני לא מאמין בשום דבר. מהיום הראשון הוא הנחה כמה שרק אפשר להקשיח את תנאי האסירים בבתי הכלא, הלחץ על האסירים הוא לא מה שיביא את החטופים".

בתחבולות תעשה לך מלחמה: המחבל נעצר וחשף את הסוד שחמאס ניסה להסתיר
"משפחות החטופים שמתרסקות כמונו - אתן לא לבד" | שמחה גולדין בראיון

"חמאס מנסים לשמור על החטופים והחטופות כי בעיניהם זה נכס, מגן אנושי. התהליך הוא ארוך מאוד, מי שמנהל אותו זה ראש השב"כ מול המצרים ודדי ברנע מול קטאר, ויש ביניהם תיאום מלא, בין ראש השב"כ לראש המוסד, שניהם באמת עושים עבודה מצוינת. כנראה שנתניהו במצבו הנוכחי לא סופר אף אחד, וצריך להמשיך ללחוץ עליו. צריכים ללחוץ בעיקר בבינלאומי ולעשות מה שרק אפשר. אני מקווה שרה"מ, שמסוגל לעשות עסקה, הוא עשה עסקאות בעבר, למורת רוחם של הרבה מאוד הוא עשה עסקאות ולכן הוא מסוגל גם עכשיו. חייבים לעשות את זה, כל השאר זה הבל הבלים", הוסיף.

דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

בהמשך, הזהיר וטען כי "נתניהו מושך את הזמן ומנסה לעשות הכל כדי להביא עסקה יותר טובה בשבילו, במקרה הטוב כדי להביא עסקה ובמקרה הלא טוב הוא לא רוצה עסקה. נכנסו תיקונים שהעבירה ישראלית. היו ארבעה מבצעי שחרור חטופים, האחרון זה חמש גופות, עם זה לא נתקדם ונשיב את 115 הנותרים. לכן שום הסכם אינו מושלם, אנחנו צריכים להבין את זה. אנחנו צריכים גם להבין שעזה לא הולכת לשום מקום. כל הקשקושים של פילדלפי ונצרים הם דברים שאפשר לתת להם פתרון".

"אם מחר נזהה שבציר מתחילים לחפור מנהרה פעם נוספת לא נטפל בזה? בשלב ראשון, הדבר הכי נכון וחשוב זה להשיב את החטופים והחטופות. אין זמן, הזמן נגמר, אנחנו רואים את המניפולציות שהם עושים, אנחנו רואים שחלק מהחטופות והחטופים לא בין החיים, ואני חושב שזה חלק שהוא גדל כל הזמן. לכן ממשלת ישראל, רה"מ חייבים לגלות מנהיגות. זה הסיפור, זו לא קלישאה, זה משהו שאנחנו חייבים לעשות", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm