המשטרה הודיעה כי ככל שההידברות מול המפגינים בשדה תימן לא תוביל לפינויים באופן עצמאי של המפגינים, המשטרה תאבד את סבלנותה ותפעל לפינוי המפגינים על אתר. זאת לאחר שחוקרי מצ״ח הגיעו היום (שני) לבסיס כדי לעכב מספר חיילי מילואים בחשד שהתעללו במחבל נוח'בה שהיה עצור במקום. המחבל הובא לבית החולים כשהוא פצוע בפי הטבעת כתוצאה מהתעללות קשה. בעקבות כך נפתחה חקירת מצ״ח בחשד להתעללות בעצור. בעת שהגיעו החוקרים החלה התפרעות תוך ניסיון למלט חלק מהחיילים החשודים. בצה״ל נחושים למצות את החקירה מול כל החשודים במקום. בהמשך עוכבו תשעה חשודים לחקירה בחשד להתעללות חמורה.

חברי כנסת רבים חדלו את שגרת הכנסת והגיעו למקום, ביניהם: אלמוג כהן, ניסים ואטורי, עמיחי אליהו, צבי סוכות. חה"כ צבי סוכות פרץ לתוך הבסיס, בעת שאחד הנג"דים במקום ניסה למנוע את כניסתו. חברי הכנסת ניסים ואטורי ועמיחי אליהו הצטרפו להמון בקריאות "מוות למחבלים" ו-"הרצי הביתה".

לא כל יום וושינגטון: נתניהו התקבל בצעקות במג'דל שמס  
"עם ישראל צאו לרחובות": חיילי מילואים בקריאה דרמטית לאחר המעצר בשדה תימן

ניסים ואטורי ועמיחי אליהו "מוות למחבלים" בשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')  
מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית". 

בתגובה, השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ״ל  ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

צבי סוכות פורץ לשדה תימן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

דיון ועדת הכספים לעניין ההעברות התקציביות יצא להפסקה של מספר דקות לבקשת יו"ר הוועדה, לאחר שח"כ חנוך מילביצקי הודיע כי לא ימשיך להצביע: "הגיעה משטרה צבאית למתקן הכליאה בשדה תימן, כדי לעצור חיילים, אני מודיע שאני מפסיק להצביע, עד שהטרלול הזה לא נגמר שבפרקליטות חושבים שאפשר לעצור חיילים על מה שעושים למחבלי נוח'בה".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך: "כמו שהבטחנו, נגבה את הלוחמים שלנו במלחמה הזאת. לא ייתכן שהפצ"רית הכושלת תשתמש בכוחה נגד חיילנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לאירוע: "הפריצה לשדה תימן היא עבריינות עלובה ומסוכנת של ח״כים שמחלישים ומפרקים את צה״ל, מחלישים ומפרקים את מדינת ישראל, מכרסמים מבפנים את יסודות כוחנו. הפוליטיקאים שהפקירו את החטופים, הפקירו את הביטחון והרסו את החברה הישראלית, הורסים עכשיו את שרשרת הפיקוד. המדינה בסכנה קיומית אם האנשים האלה לא יעופו מהשלטון ומחיינו".

יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן, אמר: "הגענו לזמן הכרעה. מדינת יהודה הפשיסטית או מדינת ישראל הליברל-דמוקרטית. מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. ככל שבוצעו עבירות פליליות על ידי חיילים שפעלו בניגוד לפקודות - חובת הצבא והמדינה לחקור אותם. אסור לצבא לאפשר לתופעות של פלנגות עבריינות לעשות בצבא כרצונם. כרגיל - שתיקת ראש הממשלה מדברת בעד עצמה".

יאיא פינק, לשעבר מנכ"ל דרכנו, כתב בחשבון ה-X שלו: "הגשתי כעת תלונה למשטרה כנגד השר בן גביר על ניסיון המרדה בצה"ל. יש כרגע רגעים מאד מסוכנים של ניסיון פירוק הצבא מבפנים ושלא במפתיע אלו שלא שירתו דקה מובילים אותו". 

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקדם מיידית את סגירתו של מתקן הכליאה במחנה שדה תימן, לחשודים במעשי טרור, אשר נעצרו בעזה. הדרישה היא בניגוד מוחלט לעמדתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

המתקן מלכתחילה נועד להיות מתקן בו ישהו מחבלים שנעצרו בעזה למשך זמן קצר, עד להעברתם לבתי הכלא. בעקבות הצפיפות בבתי הכלא ומשבר הכליאה, ישנם מחבלים שעדיין עצורים בשדה תימן.