לאחר שעות רבות, הצליחו המפגינים בבית ליד לפרוץ את השער ולהיכנס לבית הדין. הם הגיעו לרחבת הכניסה והסתובבו בבניין עצמו, שם החלו עימותים רבים בניסיון להרחיקם. לאחר שהסוהרים וקבוצת שוטרים הצליחו לנעול את השער, חלק מהמפגינים ננעלו בפנים. שוטרי היס"מ הגיעו למקום. מוקדם יותר היום (שני) אדם אחד נעצר, והמשטרה חילצה שני צלמי עיתונות מהאירועים, שלא נפגעו פיזית.

חלק מהמפגינים הגיעו עם אוהלים, והם מתכוונים לישון בכניסה לבסיס עד שישוחררו הלוחמים.

הפגנה החלה בכניסה לבסיס שבשרון, לשם נלקחו החיילים החשודים לחקירה, אחרי האירועים החריגים בשדה תימן. המפגינים פרצו את מחסום כלי הרכב וניסו להיכנס לבסיס. במקום היו גם חבר הכנסת ממפלגת "עוצמה יהודית", יצחק קרויזר, וגם חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב, שקראו קריאות בעד ולעבר המפגינים. במקום החלו עימותים.

עימותים ברחבת בית הדין בית ליד (צילום :מאור בכר)
"המפגינים נכנסו לשער של הקרייה המשפטית, שם פרצו את המנעול ונכנסו. הם שהו בשטח במשך עשר דקות, ובשלב הזה המשטרה ביחד עם הצבא הוציאו אותם מהמקום. מדובר בשביל שמוביל שתי כניסות, האחת של הבסיס הצבאי והשנייה של הקריה המשפטית. הגישה חופשית. בקריה המשפטית, הם פרצו את השער של הבסיס עם המנעול פשוט ונכנסו. הכישלון הוא של הצבא", אמר קצין בכיר במשטרה ל"מעריב".
רגע הפריצה בבית ליד (צילום :מאור בכר)
רגע הפריצה לבית הדין בבית ליד (צילום :מאור בכר)
חבר הכנסת יצחק קרויזר בהפגנה בבית ליד (צילום :מאור בכר)

טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: ללא קרדיט)
טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: ללא קרדיט)

במקום נמצאים כעת בערך 200 מפגינים. אין יציאה וכניסה מהבסיס, ונשמעות קריאות נגד הפצ"רית אבל גם נגד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הקוראות לשניים להתפטר. נשמעו גם קריאות בוז גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. במקום נמצאת המשטרה, והחלה בפינוי המפגינים.

זאת, לאחר שחוקרי מצ״ח הגיעו לבסיס שדה תימן כדי לעכב מספר חיילי מילואים בחשד שהתעללו במחבל נוח'בה שהיה עצור במקום. המחבל הובא לבית החולים כשהוא פצוע בפי הטבעת כתוצאה מהתעללות קשה. בעקבות כך נפתחה חקירת מצ״ח בחשד להתעללות בעצור. בעת שהגיעו החוקרים החלה התפרעות תוך ניסיון למלט חלק מהחיילים החשודים. בצה״ל נחושים למצות את החקירה מול כל החשודים במקום. בהמשך עוכבו תשעה חשודים לחקירה בחשד להתעללות חמורה.

הרחקת המפגינים מהשער של הבסיס בבית ליד (צילום :מאור בכר)
ההפגנה בבסיס בית ליד (צילום :ללא)
טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: מאור בכר)
טלי גוטליב בהפגנה מחוץ לבסיס בית ליד (צילום: מאור בכר)
ההפגנה בבסיס בית ליד (צילום: ללא)
ההפגנה בבסיס בית ליד (צילום: ללא)