אירוע מעצר החיילים בחשד להתעללות במחבל נוח'בה: מדובר באירוע אשר התרחש לפני כחודש. המחבל הוא מ"פ בג'באליה שהועבר באותו יום מכלא עופר לשדה תימן, ככל הנראה בעקבות אירוע מרד שהוא היה חלק ממנו בכלא. לטענת הלוחמים מצוות 100, כחלק מהנוהל עשו עליו חיפוש. במהלכו, התנגד המחבל והחל לתקוף ולנשוך את הלוחמים, ואחד מהם נפגע מהתקיפה.

נזכיר, כי המחבל הובא לבית החולים כשהוא פצוע בפי הטבעת כתוצאה מהתעללות קשה, ולכן חוקרי מצ"ח עצרו היום (שני) תשעה חיילים בחשד להתעללות, כנראה לאחר שנאספו ראיות בנושא.

הפשיטה על בסיס מצ"ח בבית ליד: עצור אחד, שני צלמי עיתונות חולצו
המשטרה קוראת למפגינים בשדה תימן להתפנות: "המשטרה תאבד את סבלנותה"

חבר הכנסת יצחק קרויזר בהפגנה בבית ליד (צילום :מאור בכר)

עו"ד אפרים דמרי, פרקליטו של אחד החשודים המרכזיים בביצוע עבירות אינוס מציין: "פשוט בושה. זו חקירה שתסתיים ולא כלום. מדובר במתקן מהשמורים שיש כשהכל מוקף במצלמות כך שלא ניתן לעשות דבר, בוודאי שלא מה זה אינוס או גרימת נזק".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר "בושה, בושה, בושה. אני בדרכי לחיילים שנעצרו, כקצין מילואים עד לאחרונה במשך מעל 25 שנה, אני מתבייש היום, ובכלל בתקופה האחרונה. מידי יום אני מייעץ לטובי חיילנו, שעזבו את משפחתם ויצאו לשרת את המדינה בשעת מלחמה, ומוצאים עצמם בחדרי החקירות, מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה. אנחנו נדרוש את שחרורום כבר היום".

עו"ד נתי רום מחוננו הוסיף: "אני בדרכי לסייע ללוחם מילואים, בן למשפחה שכולה, שביצע מאות ימי מילואים במסירות רבה, בתנאים קשים בשדה תימן. שוחחתי עם אישתו כעת, היא מספרת בבכי האירוע, זה מעביר צמרמורת. הדבר הזה אסור שיעשה, ודאי לא בצורה בה נעשה, אנו מקווים כי כל הלוחמים ישוחררו לאלתר".