על רקע המתיחות הגוברת בקבול הצפון לקראת התגובה הישראלית הצפויה לתקיפה הקשה במג'דל שמס בשבת, חיזבאללה הודיע לגורמים לבנוניים ובינלאומיים: "נגיב לכל תקיפה ישראלית, זה בלתי נמנע", כך פורסם היום (שלישי) ברשת החדשות LBC הלבנונית. חיזבאללה הדגיש כי תגובתה של חיזבאללה לתגובה הישראלית תתבסס על אופי ועוצמת התקיפה הישראלית. 

הודגש כי שיקול הדעת ביחס לאופי ועוצמת התגובה "נשאר בידי השטח" כך לפי LBC. עם זאת, ברשת CNN דווח ששר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו-חביב, אמר אמש בראיון לערוץ החדשות הלבנוני "אל-ג'דיד" כי לבנון קיבלה הבטחות מגורמים בינלאומיים שתגובתה של ישראל תהיה "מוגבלת", ובהתאמה, הוסיף בו-חביב כי גם תגובת חיזבאללה תהיה מוגבלת.

חוששים מהסלמה טואטלית: ארה"ב לוחצת לתגובה מצומצמת בלבנון | דיווח  
האירועים בשדה תימן ובבית ליד הם תחילת הסוף של ישראל | אבי אשכנזי  

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

עוד פורסם ב-LBC שמקורות שליוו את פגישתו של שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב עם פקיד היחסים הערבים והבינלאומיים של חיזבאללה, עמר אל-מוסאווי, אמרו כי אל-מוסאווי הודה לבו-חביב על עמדותיו, וכי השניים הסכימו על תיאום נוסף ואישרו את עמדת חיזבאללה המוצהרת, לפיה תגובת הארגון לתקיפה מצד ישראל "היא עניין מוסדר ובלתי ניתן לערעור".

בעניין האופי התגובה ועוצמתה, נאמר בפגישה זו שהתגובה "קשורה מבחינה משפטית להערכת חיזבאללה את התקיפה ולפיכך, סוגיית התגובה נשארת בהחלט בידי השטח". 

תקיפה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

עוד פורסם ס-LBC שכלי תקשורת המקורבים לחיזבאללה דיברו על "התעקשות מערבית לדעת את אופי התגובה של חיזבאללה". באותם פרסומים הודגש שארגון הטרור חיזבאללה "לא נתן הבטחות לשום צד, ומקפיד על תגובה לכל תוקפנות ישראלית". הודגש שכלל הגורמים הבינלאומיים והפנים מדינתיים הרלוונטיים עודכנו בעמדה הרשמית של חיזבאללה לפיה תקיפה תהיה בלתי נמנעת ותתבסס על אופי התקיפה הישראלית.