בצה״ל דוחים את טענות אנשי הימין כי חוקרי מצ״ח הגיעו מסוערבים עם מסכות על פניהם כדי לבצע את המעצר אתמול של תשעת החיילים. בצה״ל אומרים כי התשעה חשודים בעבירות של התעללות בנסיבות מחמירות ובעבירה של ביצוע מעשה סדום בנסיבות מחמירות.

ברגע שמעורבים תשעה חשודים היה חשש לשיבוש חקירה ולכן היה צורך חקרתי לעצור את כל התשעה בו זמנית. החיילים אותרו על ידי אנשי מצ״ח ולאחר שנתבקשו להתלוות לשוטרים הצבאיים הם ביקשו להיכנס לחדר המגורים במתקן הצבאי כדי לאסוף את הציוד הצבאי. בשלב הזה החיילים התבצרו בחדרם והתיזו גז מדמיע על השוטרים הצבאים אשר הניחו מסכות על פניהם מפני הגז. 

"השיקול לבצע את המעצר באור יום היה נכון", אומרים בצה״ל. מי שצילם את הסרטונים הם חבריהם של העצורים, ״חוקרי מצ״ח לא היו צרכים להגיע כמו גנבים בלילה ולדחוף את החיילים מהמיטות אלא לפעול בצורה מקצועית ולעצור את החיילים בהתאם לצורכי החקירה״, מוסיפים בצה״ל.

הדיון בעניינם של לוחמי המילואים שנעצרו אתמול על ידי שוטרי מצ"ח רעולי פנים בשדה תימן בחשד לעבירות של התעללות במחבלי נוח'בה וביצוע עבירות מין, נדחה להיום (שלישי) בצהריים בבית הדין הצבאי בבית ליד.

בינתיים ממשיכים הלוחמים שמעצרם עורר אתמול סערה והוביל לשתי הפגנות מחאה, להכחיש את החשדות נגדם ולטעון שמדובר בעלילה מרושעת ומעצר מביש שאמור להיחקר.  

"עם ישראל צאו לרחובות": חיילי מילואים בקריאה דרמטית לאחר המעצר בשדה תימן
גרסת החיילים משדה תימן: מחבל הנוח'בה תקף - "הוא נשך אותנו"

עו"ד אפרים דמרי המייצג את אחד החשודים המרכזיים בפרשת לוחמי המילואים התייחס הבוקר לפרשה ולחשדות נגד מרשו. "לחשוד שלי שהוא רס"ר במילואים מה-7 באוקטובר במילואים שומר על הנוחבות חשוד במעשה מגונה בצוותא ומעשה אינוס בצוותא. החשוד מכחיש את כל החשדות נגדו, טוען שמדובר בעלילה שלא היתה ולא נבראה. לא ניתן לבצע את המעשים המיוחסים לו מבחינה ראייתית כוון שהמתקן מצולם 24 שעות".

עו״ד אפרים דמרי (צילום: אבנר כהן)
עו״ד אפרים דמרי (צילום: אבנר כהן)

"ברגע שהחקירה תתברר יבקשו סליחה מהלוחמים שלנו , ומי שצריך לתת את הדין על המעצר המביש שלהם ייתן את הדין. אנחנו נעמוד על כך מדובר בחיילים אהובים שלנו שצריך לתת להם גיבוי  ולא להיאחז בתלונה מפוברקת של מחבל נוח'בה שהוא מ"פ חמאס בסג'עייה שיש לו הכי הרבה דם על הידיים מאירועי ה – 7 באוקטובר, זה אדם שצריך למות", הוסיף. 

בתוך כך, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימה דיון דחוף בנושא התנהלות הפרקליטות הצבאית מול החיילים החשודים בהתעללות מחבלי נוח'בה בשדה תימן, זאת אחרי הסערה הציבורית שהתפרצה אתמול - והגיעה עד כדי פריצה של עשרות מתפרעים לבסיסי צה"ל, כולל חברי כנסת.

במענה לטענות של חברי הכנסת, אמר בדיון ראש המטה של ראש אכ״א שהגיע לדיון שדרך המעצר של אותם חיילי מילואים אתמול, כאשר חוקרים פשטו על בסיס שדה תימן כרעולי פנים וללא זיהוי "הייתה שגיאה".

כזכור מיד אחרי שהגיעו העדויות מהמתרחש בשדה תימן, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין על כינוס מיוחד שאליו הוזמנו הפצ"רית, האלופה יפעת תומר ירושלמי וקצין המשטרה הצבאית הראשי, תא"ל אביחי מיבר. לדבריו: "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי ולא אסכים שיקרה שנית. חיילנו אינם פושעים והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמינו אינה מקובלת עליי". עם זאת, לדיון עצמו הפצ"רית לא התייצבה ושלחה במקומה את התובע הצבאי הראשי, קצין בכיר מהפרקליטות הצבאית.

בעקבות דרישתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר רמ"ט אכ"א כי הופקו לקחים ונעשתה טעות בנוגע להתנהלות המשטרה הצבאית באירוע מעצר הלוחמים אתמול, ואירועים שכאלה לא ישנו שוב. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "קיימנו הבוקר דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית. לצערי, הפצ"רית בחרה או הונחתה שלא להגיע לוועדה. אני מודיע כבר עכשיו כי נקיים דיון נוסף בו היא תידרש להופיע בפני הוועדה ולספק תשובות הולמות לגבי מדיניות החקירות. אני שמח שראש אכ"א פסק בצורה מהירה כי התנהלות הצבא בנושא זה לא הייתי נכונה ומקרים דומים לא ישנו".